پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:19 - 1396/03/03

ادامه حملات تند وزیر نفت به منتقدان

وزیر نفت با اشاره به نقدهایی که به عملکرد وزارت نفت در ماههای اخیر صورت گرفته، گفت: به موقع جواب تمامی انتقادها را خواهم داد، اگر هم مسئولیت نداشته باشم کسانی که حرف های خلاف زدند را ول نمی کنیم چرا که باید ذهن های مردم روشن شود.

به گزارش کارگرانلاین، «بیژن زنگنه» وزیر نفت کشورمان در مراسم امضای قرارداد ساخت و انتقال دانش لوله های CRA اظهار داشت: این قرارداد می شد حدود 7 تا 10 روز پیش به امضا برسد اما به دو دلیل بنده گفتم که اینکار صورت نگیرد؛ اول اینکه در غوغای انتخابات ریاست جمهوری، انجام این کار بزرک گم می شد و اطلاع رسانی مناسبی در خصوص آن صورت نمی گرفت و دوم اینکه برخی می گفتند امضای این قرارداد سیاسی کاری و برای انتخابات است؛ از اینرو امضای آنرا به امروز موکول کردیم.

وی افزود: خدا را شاکریم که امضای این قرارداد مهم در روز سوم خردادماه صورت می گیرد چرا که سوم خردادماه یک روز تاریخی و مهم در تاریخ ایران است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در طول جنگ تحمیلی صدها هزار نفر شهید داده ایم، گفت: اینکه امروز سرپای خودمان هستیم و اینکه امروز عزتمندیم، این توانمندی و عزت را مدیون شهدا هستیم و به خاطر فداکاری آنهاست که امروز می توانیم به عنوان یک کشور قدرتمند با جهان در تعامل باشیم.

وی ادامه داد: ملت ایران در انتخابات نشان داد که بالغ ترین ملت منطقه است و در زمانی که بسیاری از کشورهای منطقه به صورت اجتماعات ایلی و قبیله ای روزگار می گذرانند، ملت ایران به عنوان یک ملت واحد در تصمیم گیری آینده کشور خود سهیم هستند.

زنگنه با بیان اینکه "از برکات برجام هر روز برخوردار می شویم"، گفت: در زمان تحریم ها تأمین لوله های CRA که در تولید گاز ترش بسیار مهم هستند، با مشکلاتی مواجه بود، اما امروز می بینیم که قرارداد داخلی سازی تکنولوژی ساخت این لوله ها به امضا رسیده و از صفر درصد ساخت داخل، به 100 درصد ساخت داخل این نوع لوله ها در ظرف زمانی کمتر از 3 سال خواهیم رسید که نه فقط 600 کیلومتر لوله های مورد نیاز امروز کشور، بلکه نیاز آینده ایران و حتی نیاز منطقه را هم می توانیم تأمین کنیم.

وی افزود:‌ شرکت اسپانیایی که امروز با ایران قرارداد ساخت و انتقال دانش لوله های CRA را امضا کرده یک بازار درازمدت برای خود ترسیم کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه "کالاهای مورد نیاز صنعت نفت کشور بسیار است"، گفت: داخلی سازی مهمترین و با اولویت ترین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را در 10 گروه کالایی از حدود 2 سال پیش آغاز کرده ایم و این روند ادامه دارد.

زنگنه در خصوص امضای قراردادهای نفتی جدید تصریح کرد: در انتخابات متوجه شدم که چرا عده ای با امضای قراردادها مخالفت می کردند، چرا که می خواستند در پایان دولت بگویند هیچ کاری نشده است.

وی ادامه داد: البته یک سری انتقادهای دلسوزانه هم صورت گرفت که ما از این انتقادها استقبال کردیم و برای اصلاح متن قراردادها انعطاف به خرج دادیم اما اینکه برخی گفتند 55 بار این قراردادها اصلاح شده، اینگونه نیست؛ چرا که من این شماره گذاری ها را انجام داده ام و به ترتیب نبوده و اینطور نیست که 55 مورد اصلاح روی قراردادها انجام شده باشد.

وزیر نفت با اشاره به نقدهایی که به عملکرد وزارت نفت در ماههای اخیر صورت گرفته، گفت: به موقع جواب تمامی انتقادها را خواهم داد، اگر هم مسئولیت نداشته باشم کسانی که حرف های خلاف زدند را ول نمی کنیم چرا که باید ذهن های مردم روشن شود.

زنگنه در خصوص رویکرد دولت دوازدهم در صنعت نفت، اذعان داشت: همان رویکرد و رویه وزارت نفت در دولت یازدهم در دولت دوازدهم هم ادامه دارد و همین روند را در امضای قراردادهای ساخت داخل، توسعه میادین نفتی و گازی و همچنین دیگر سیاست های نفتی کشور با شدت و محکم ادامه پیدا خواهد کرد./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین