پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:40 - 1396/03/07

۵۰ کیلو بیشتر از «۵۰ کیلو آلبالو»

هم اتاق شدن دو مرد با دو زن غریبه در یک فیلم ایرانی!

اخیرا فیلمی حرمت شکنانه و ضد خانواده مدعی دریافت مجوز پروانه نمایش شده است. این در شرایطی است که این فیلم کپی فیلمی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق را مجبور به عذرخواهی کرد.

به گزارش کارگرآنلاین،  محمدرضا پارسا: تهیه‌کننده یک فیلم سینمایی حرمت شکن در شرایطی  مدعی دریافت پروانه نمایش شده است که هنوز اعلام رسمی از سوی سازمان سینمایی مبنی بر دریافت پروانه نمایش برای فیلم صورت نگرفته است.  این فیلم پنجمین ساخته یک تهیه‌کننده سطحی ساز است که اکثر کارهایش از لحاظ ساختاری، بسیار ضعیف و کپی از فیلمفارسی‌های قبل از انقلاب است. کارگردانی که سوژه فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» که وزیر ارشاد دولت یازدهم را به عذرخواهی وادار کرد (آن فیلم هم کپی از یک فیلمفارسی قبل از انقلاب بود) دنبال می‌کند.

داستان فیلم زندگی  دو زوج را روایت می‌کند که برای ثبت ازدواج به محضر می‌روند ولی شلوغی محضر عاملی می‌شود برای اینکه محضردار نام دو عروس را به اشتباه در شناسنامه دو داماد درج کند. این در شرایطی رخ می‌دهد که آخرین روزهای هفته است و زوجین مجبور هستند یکدیگر را تا اول هفته آینده تحمل کنند و این یعنی زنها باید چند روز  با مردانی که همسرشان نیستند زندگی کنند و....  و همین موجب ایجاد موقعیت‌های مختلف می‌شود . همان  موقعیت‌هایی که در فیلم «پنجاه  کیلو آلبالو» هم ایجاد شد و منجر به عذرخواهی وزیر گردید. فیلمی که هیچ گاه بر اساس ادعای وزیر سابق ارشاد، امکان ارائه در شبکه نمایش خانگی پیدا نمی‌کند و واکنش دانشجویان، اهالی هنر، برخی از مراجع را برانگیخت.

«پنجاه کیلو آلبالو» حقیقتا در شأن انقلاب و سازمان سینمایی کشور نبود، فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» با توجه به استفاده از شوخی‌های جنسی سخیف به لحاظ محتوایی مورد انتقاد قرار گرفت و موجب واکنش از سوی دانشجویان و اقشار مختلف شد. حالا این کارگردان و تهیه کننده سطحی ساز که توانایی قابل توجهی در کپی برداری دارد، فیلمی ساخته است و  ظاهرا ماه‌هاست وقت شورای پروانه نمایش مصروف این فیلم شده است.  فیلمی که براساس محتوا ایراداتی که به فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» وارد شد را دارد و به دلیل ابتذال هنری و محتوایی بارها و بارها با ممیزی مواجه شد و به گفته کارگردان 8 ماه از زمان ارائه آن به شورا می گذرد و همچنان با مشکل مواجه است.

اگر نگاهی به اظهار نظر علی جنتی وزیر وقت داشته باشیم خواهیم دید که ایشان با این فیلم مخالف بودند و در گفت‌وگو با یکی از روزنامه های صبح تاکید کرد: کسانی که مجوز اکران آن را داده‌اند و منتخب وزارت ارشاد هستند. این جزء اشتباهات آنان است. جنتی که بنا به برخی اعلام‌ها در دیدار  با آیت الله مکارم شیرازی هم از محتوای ناسالم این فیلم سخن گفته و بابت آن پوزش خواسته بود.

حالا باید دید در واپسین روزهای دولت یازدهم محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی  درباره فیلمی که کپی بدتر فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» است و ارائه پروانه نمایش به آن موجب تغییرات گسترده در شورای پروانه نمایش توسط وزیر ارشاد (وقت) شد و عذرخواهی وزیر را به همراه داشت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد. این فیلم توسط کارگردانی ساخته شده که کارنامه‌او نمایانگر نوع تفکرش است و نشان داده که با ساخت یا تهیه آثار مبتذل در سینما تنها به فکر نفع شخصی است و در این راه از انجام هیچ کاری فروگذار نیست .

فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین