پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:57 - 1396/03/20

یک عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها:

بدهی بانک‌ها به صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها قسطی شد

یحیی بلوری ابراهیمی گفت: بلوری ابراهیمی، تعداد بانک‌های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در شرایط فعلی ۱۰۸ هزار نفر است که در حال حاضر، نصف سهام صندوق در اختیار بانک‌های دولتی و نیم دیگر هم در اختیار بانک‌های غیر دولتی است.

به گزارش کارگرآنلاین، یک عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها اعلام کرد که این صندوق حقوق بازنشستگان عضو را از محل سرمایه‌گذاری‌های صندوق می‌پردازد و نه از محل کسور از حقوق اعضاء.

سیدیحیی بلوری ابراهیمی افزود که صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها از جمله صندوق‌هایی است که هیچ مشکل مالی ندارد و ادامه داد که با خروج یک بانک از عضویت در این صندوق در این اواخر، هیچگونه عدم تعادلی در وضعیت صندوق ایجاد نشده است.

به گفته وی، پرداختی بانک‌ها به حساب صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها به موقع بوده و بدهی بانکها به این صندوق تقسیط شده ولی واریزی سالانه بانک‌ها به موقع است.

بلوری ابراهیمی، تعداد افراد بانک‌های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها را در شرایط فعلی 108 هزار نفر دانست و گفت که  در حال حاضر، نصف سهام صندوق در اختیار بانک های دولتی و نیم دیگر هم دراختیار بانک های غیر دولتی است.

صندوق بازنشستگی،وظیفه و از کارافتادگی کارکنان بانکها با هدف پرداخت حقوق بازنشستگان ، ازکارافتادگان و وظیفه بگیران بانکها،در سال  59 تاسیس شده و در حال حاضر پرداخت حقوق و مزایا و ارائه خدمات جانبی به بیش از 108 هزار نفر از بازنشستگان ،از کارافتادگان و وظیفه بگیران سیستم بانکی کشور را برعهده دارد./نسیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین