پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:10 - 1396/03/20

اولین محموله ایران برای قطر ارسال شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صدور نخستین محموله میوه و تره‌بار از استان بوشهر به قطر خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، سیدحسین حسینی محمدی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای شرایط مناسبی برای توسعه صادرات است و شاهد افزایش میزان صادرات محصولات در استان هستیم.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز توجه ویژه‌ای به صادرات و توجه به تولیدات صنایع کوچک شده است، اضافه کرد: شاهد افزایش دو میلیارد دلاری صادرات محصولات صنایع کوچک و متوسط هستیم و صادرات محصولات صنایع کوچک و متوسط هشت میلیارد دلار افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از کاهش نرخ تسهیلات به صادر کنندگان خبر داد و بیان کرد: یکی از سیاست‌های مهم حمایت از صادرکنندگان افزایش خدمات بندری و توسعه زیرساخت‌های برای توسعه خطوط کشتیرانی است.

وی با اشاره به اینکه جوایز صادراتی از سال ۱۳۸۹ پرداخت نشده است، ادامه داد: سال گذشته شاهد افزایش ۴۲ درصدی درآمد صادرات غیر نفتی استان بوشهر بودیم. حسینی‌محمدی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از صادرات غیرنفتی ایران به کشور قطر از استان بوشهر انجام شده است، افزود: نخستین محموله صادراتی میوه و تره‌بار از استان بوشهر به قطر ارسال شد. وی بهبود زیرساخت‌های ناوگان دریایی به قطر در استان بوشهر را ضروری دانست و ادامه داد: استان بوشهر مبدا صادرات به بسیاری از کشورها است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین