پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:14 - 1396/03/24

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران خبر داد

حاشیه حضور نمایندگان کارگران در سازمان جهانی کار

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران درباره حاشیه اعزام نمایندگان کارگران به سازمان جهانی کار گفت:تنها در صورتی وزارت کار می تواند در انتخاب نماینده کارگران دخالت کند که تشکلی وجود نداشته باشد. مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران تشکل رسمی است.

به گزارش کارگرآنلاین، محمدرضا تاجیک، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران درباره حاشیه اعزام نمایندگان کارگران به سازمان جهانی کار گفت:انتخاب یک فرد به عنوان نماینده کارگران در iloبه عهده خود فرد نیست بلکه با هماهنگی هیئت مدیره است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ادامه داد: تنها در صورتی وزارت کار می تواند در انتخاب نماینده کارگران دخالت کند که تشکلی وجود نداشته باشد. در صورتی که مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران تشکل رسمی هستند.

 تاجیک اظهار داشت:نظر وزارت کار بر این بود که سید محمدیاراحمدیان به عنوان نماینده این تشکل و به عنوان سرگروه گروه های کارگری ارسال نشود. هر سه تشکل کارگری هیئت مدیره دارند و باید نماینده مورد نظر خودشان را انتخاب کنند. دخالت وزارت کار در اعزام نماینده مد نظر خود به سازمان جهانی کار شایسته نیست.

 وی ادامه داد:هر سه تشکل رسمی کارگری در تاریخ 15اردیبهشت 93 با تنظیم صورتجلسه‌ای توافق کردند تا به صورت نوبتی  هر سال نماینده یکی از تشکل‌ها نمایندگی اصلی کارگران و سرپرست گروه کارگران در کنفرانس‌ها و اجلاس‌های بین‌المللی را بر عهده داشته باشد که با تصمیم هیأت مدیره مجمع نیز، آقای یاراحمدیان به عنوان نماینده اصلی و سرپرست جامعه کارگری در این اجلاس به وزارت کار معرفی شد، اما متأسفانه هیچ اقدام و دعوتی برای حضور وی به عنوان یکی از نمایندگان معرفی شده از سوی مجمع برای شرکت در اجلاس نشد و دلیل اصلی آن عدم تمایل وزارت کار با اعزام آقای یاراحمدیان بود./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین