پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:00 - 1396/03/25

تولید بیش از ٩٠درصد نسخ درمانی سازمان تامین اجتماعی به شیوه الکترونیکی

امکان تهیه نسخه الکترونیک در بیمارستان ها فراهم شد

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با حضوردر برنامه روی خط شبکه خبرسیما، طرح حذف دفترچه درمانی در مراکز درمانی ملکی این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، دکتر محمدعلی همتی با بیان اینکه مرحله نسخه نویسی از اصلی ترین فرایندهای درمانی است، گفت: در راستای حرکت به سوی دولت الکترونیک، سازمان تامین اجتماعی به سمت تولید نسخ الکترونیک رفت.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی پس از یک دهه توقف در حوزه آی تی، در ٣ سال اخیر تلاش کرد زیرساختهای لازم را فراهم کند که بر این اساس سیستم اطلاعات بیمارستانی HIS به روز و زمینه تهیه نسخه الکترونیک فراهم شد.

دکتر همتی با بیان اینکه حذف دفترچه درمانی در مراکز درمانی تامین اجتماعی از تیرماه سال گذشته آغاز شد، گفت: تا پایان سال گذشته در تمامی مراکز درمانی ملکی این سازمان( بیش از ٣٦٥ بیمارستان و مرکز درمانی) موفق به تولید نسخ الکترونیک شدیم.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تولید بیش از ٩٠درصد نسخ سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی افزود: در یکی دو ماه آینده تمامی نسخ درمانی این سازمان الکترونیکی می شوند.

وی ادامه داد: ٦٧٠٠ پزشک شاغل در سازمان تامین اجتماعی نسخ درمانی را الکترونیکی صادر می کنند.
دکتر همتی در ادامه به فرایند تولید نسخ الکترونیکی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی به هنگام مراجعه به مراکز درمانی این سازمان دیگر نیاز به دفترچه ندارند و با ارائه کدملی و تایید سیستم استحقاق درمان، پذیرش می شوند.

وی افزود: پزشک بر اساس سوابق درمانی بیمه شدگان که الکترونیکی دریافت می کند بیمار را ویزیت می کند و نسخه درمانی از طریق سیستم اطلاعات بیمارستانی به داروخانه منتقل می شود.
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مزایای حذف دفترچه درمانی در مراکز درمانی تامین اجتماعی گفت: کاهش خطاهای پزشکی و داروخانه، افزایش سرعت ارائه خدمات ، ذخیره سوابق پزشکی بیمار و پیشگیری از تداخلات دارویی از مزایای این طرح است.

دکتر همتی با بیان اینکه در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان تهران نیز حذف دفترچه انجام شده است، گفت: در حال مذاکره با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم تا طرح حذف دفترچه درمانی در مراکز طرف قرارداد نیز اجرا شود.

وی افزود: از ابتدای سال ٩٥ حذف دفترچه در مراکز طرف قرار داد به صورت پایلوت در استان یزد آغاز شد و تعدادی از پزشکان نسخ الکترونیکی صادر کردند . دانش فنی این طرح آماده است باید زیرساخت های دیگر نیز آماده شود تا در مراکز طرف قرار داد این طرح اجرا شود.
وی در خصوص پروژه کارت هوشمند سلامت نیز گفت: این پروژه از بحث های سازمان تامین اجتماعی است. اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.در صورتی که این طرح از سوی سازمان تامین اجتماعی اجرایی شود از طریق سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir و مراجع معتبر به اطلاع بیمه شدگان می رسد و بیمه شدگان آگاه باشند برای ارئه کارت هوشمند سلامت هیچ گونه وجهی از سوی این سازمان دریافت نمی شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین