پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:34 - 1396/03/30

این میوه را هرگز با پوست نخورید!

مواد شیمیایی موجود درپوست خیار می‌تواند در برخی افراد باعث آلرژی‌های شدید غذایی شود به همین دلیل توصیه می‌شود افراد بویژه اگر سابقه آلرژی غذایی دارند حتماً خیار را بدون پوست مصرف کنند.

به گزارش کارگرآنلاین، یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جالیزی به دلیل طعم و خواص درمانی فوق العاده خیار است، اما کشت صنعتی این میوه باعث شده تا خوردن آن با پوست از نظر پزشکی مردود اعلام شود.

 خیار به صورت بوته‌ای کشت می‌شود و در بسیاری از مواقع از انواع آفت‌کش‌ها برای از بین بردن آفت‌ها و انگل‌ها در آن استفاده می‌شود و گاهی این مواد شیمیایی درون پوست میوه نفوذ می‌کند.

گفتنی است؛ با شستن خیار این آفت‌ها به طور کامل از روی پوست حذف نمی‌شوند و به همین دلیل متخصصین توصیه می‌کنند افراد هنگام مصرف پوست خیار را بگیرند. مشکل دیگر استفاده از نوعی واکس و موم برروی خیار است که برای حفظ رطوبت، جلوگیری از آفت زدگی و ایجاد رنگ سبز درخشان ایجاد می‌شود و معمولاً از مواد شیمیایی، موم عسل یا مشتقات نفت به وجود می‌آید و ماده‌ای مصنوعی است که می‌تواند در اثر خورده شدن در بدن تاثیرات منفی بگذارد.

پوست خیار حاوی ویتامین و فیبر فراوانی بوده و برای سلامت بدن بسیار مفید است، اما کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در صورتی که تمایل به مصرف خیار با پوست آن را دارند حتماً از میوه‌های ارگانیک استفاده کنند و مطمئن شوند که در رشد و کشت آن از آفت‌کُش و انواع مواد شیمایی و واکس استفاده نشده است.

مواد شیمیایی موجود درپوست خیار می‌تواند در برخی افراد باعث آلرژی‌های شدید غذایی شود به همین دلیل توصیه می‌شود افراد بویژه اگر سابقه آلرژی غذایی دارند حتماً خیار را بدون پوست مصرف کنند./سلامتی

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین