پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:17 - 1396/03/30

قرار بود در ایران خرابکاری کنم

اعترافات وحشتناک یک داعشی در آبادان

ماموران پلیس امنیت آبادان موفق به شناسایی ودستگیری یکی ازعاملان داعش دراین شهرشدند.

به گزارش کارگرآنلاین، ماموران پلیس امنیت واطلاعات آبادان درخصوص تحرکات عوامل داعش وتکفیری درشهرهای مرزی از فعالیت مرد جوانی به نام سعید در منطقه کوی قدس آبادان که وابسته به جریانات وهابی تکفیری بود مطلع شدند.

در همین راستا و با توجه به حساس بودن موضوع تیمی از ماموران پلیس امنیت آبادان و استان خوزستان به صورت نامحسوس مخفیگاه سعید را تحت نظر قرار دادند.

با توجه به احتمال اینکه این مرد قصد خرابکاری و اقدامات تروریستی در شب های قدر را داشته باشد همه تماس ها و حرکات وی تحت نظر ماموران امنیتی بود و تیم های پلیسی در این شاخه از عملیات تخصصی خود موفق به جمع آوری اطلاعات زیادی درباره فعالیت های تروریستی و ارتباط وی با گروهک های وابسته به داعش شدند.

ماموران پس از جمع آوری اطلاعات و مستندات پلیسی با هماهنگی قضایی روز یکشنبه 28 خرداد ماه در عملیاتی غافلگیرانه این خرابکار و تروریست را دستگیر کرند.

سعید در تحقیقات ابتدایی ماموران خود را بی گناه می دانست اما وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت از ارتباط با گروه داعش و قصد عملیات های تروریستی پرده برداشت.

این تروریست داعشی در اعترافاتش گفت: چندی قبل در فضای مجازی  با مردی به نام ابوعمر یکی از نیروهای داعشی آشنا شدم و با توجه به فقر مالی خیلی زود تحت تاثیر افکار و عقاید آنها قرار گرفتم.
وی افزود: ابوعمر پیشنهاد داد تا به گروه آنها که در سوریه فعالیت می کنند ملحق شوم و من نیز دعوت به گروه داعش را پذیرفتم.

این تروریست داعشی ادامه داد: ابوعمر وقتی دید می خواهم عضو گروه داعش شوم ابتدا از من خواست تا جهاد را در کشور خودم انجام دهم و سپس به سوریه بروم که به همین خاطر قصد دسترسی به اطلاعات نظامی داشتم تا همانند عملیات های داعش در کشورهای سوریه و عراق دست به خرابکاری بزنم.

ماموران در تحقیقات ویژه پی بردند که سعید از نظر اعتقادی مرتبط با وهابیت کشور عربستان و از نظر عملیاتی نیز از تروریست های جبهه النصره در کشور سوریه آموزش گرفته است.
بنا به این گزارش، این تروریست داعشی برای تحقیقات ویژه در اختیار نیروهای امنیتی استان خوزستان قرار گرفته است./رکنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین