پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:31 - 1396/04/01

هزینه هاى سفر هاى مقامات دولتى به کردستان باید اعلام شود

مخارج ستاد انتخاباتى روحانى در کردستان ازکجا آمد؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده سابق در مجلس در نامه ای به عبدالرضا رحمانی وزیر کشور خواستار شفاف سازی هزینه انتخاباتی حسن روحانی شد و تاکید کرد: سرجمع هزینه هاى سفر هاى مقامات دولتى به کردستان را احصا و اعلام فرمایید.

به گزارش کارگرآنلاین، یک فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده سابق در مجلس در نامه ای به عبدالرضا رحمانی وزیر کشور خواستار شفاف سازی هزینه انتخاباتی حسن روحانی شد و تاکید کرد: سرجمع هزینه هاى سفر هاى مقامات دولتى به کردستان را احصا و اعلام فرمایید.

به گزارش افکار نیوز، محمد محمد رضایى نماینده سابق بیجار در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به عبدالرضا رحمانی وزیر کشور خواستار شفاف سازی هزینه انتخاباتی حسن روحانی شد.

متن این نامه به شرح زیر است؛

عالى جناب آقاى  رحمانى فضلى

وزیر محترم کشور

با سلام و عرض خیر مقدم به خاک پاک کردستان سرزمین مجاهدت ها و نجابتهاى خاموش خوش آمدید.

امیدوارم راى معنا دار اکثریت مردم این استان چون بار قبل شما را دچار توهم قدرت نکند.تا از حجت شرعیتان براى نرسیدن به انتخاب استاندار بومى داد سخن برانید. اگر اینبار برخلاف نظر سنجیهاى قبل از انتخابات "نه"  بخشى از مردم واجد شرایط راى دادن در کردستان به " بله" در واپسین روزهاى راى گیرى به" روحانى" تبدیل شد. معلول رضایتمندى از کارنامه دولت ندانید.  آراى  آقاى روحانى در کردستان به چند دسته تقسیم مى شود. بخش عمده آن به قول عوام راى به شرمنده کردن دولت توسط مردم بود!؟!؟

وقتى شرایط به حق یا ناحق به انتخاب بین بد وبدترو سیاه و سفید  سوق داده شد. توده مردم به بدى دولت شما راى دادند. تا بزعمشان گرفتار دولت بدتر از شما نشوند. ساده ترین راه تحلیل علت تغییر راى مردم کردستان و ایران در این نکته نهفته بود. و لاغیر،انتخاب بد در مقابل بدتر، بدلیل عدم حضور گزینه هاى برتر بود!؟

پس خیلى باد به غبغب نیاندازید. اداى دولتهاى موفق در برآورده کردن خواست مردم را در نیاورید. کیست که ندادند بخش زیادى از اعتبارات و بودجه هاى استان محروم کردستان مستقیم و غیر مستقیم مصروف امر تبلیغات این دولت شد. حال براى جبران آن چه منابعى منظور خواهید کرد. اگر دولت تدبیر با مردم صادق است.سرجمع هزینه هاى سفر هاى مقامات دولتى به کردستان را احصا و اعلام فرمایید. تا معلوم شود. آفتابه لگن هفت دست ، شام ونهارچقدر!؟

جنابعالى قبلا اذعان کردید. سطح تخصیصات اعتبارى به کردستان در پایین ترین میزان قرار دارد. انصاف بود، این بودجه هاى اندک و قطره چکانى هم صرف تبلیغات سیلابى شود. دلتان هم خوش باشد. موفق به جلب ٧٣ ٪‏راى دهندگان درمانده و مستاصل کردستان و بلوچستان شده اید. این ٧٣ ٪‏ چند درصد کل جمعیت این استان را شامل مى شود. فردا اگر نتوانید مطالبات این عده را بر آورده کنید.در قیامت چه جوابى به مردم ساده دل و یک رنگ ما دارید. مى دانم که در این دنیا دولت شما  دیگر نیازى به راى مجدد ندارد. تا ببینید همین جماعت چقدر مغبون مانده اند.

خیلى از مدیران و وکیلان استانى که با گذاشتن تخم مرغهاى خود در سبد شکسته دولت تدبیر از آقاى روحانى اعلام حمایت کردند. فردا رودروى مردم و موکلین خود قرار خواهند گرفت. تا تخم مرغهاى بدون جوجه شان را رونمایى کنند!؟  لذا راهى جز فرار به تهران وسوار کارى در باغات شهریار نخواهند داشت. اگر آنان از مردم کلاهبردارى سیاسى نکرده اند. و به تحقق وعده هاى دولت امیدوارند. ابتدا دعوت کنید. مبلغان پایتخت نشین ستاد آقاى روحانى و دیگر نمایندگان حامى دولت به پاس احترام راى مردم و نشان دادن اصالت کردستانى خود طبق وعده هایشان به منطقه باز گردند. و هرکدام گوشه کارى را براى خدمت به موکلین خود بگیرند.

شاید این سوال را از من داشته باشید. بگذار جوابتان را بدهم . خوشبختانه اینجانب مستخدم دولت نبوده و ریالى از جایى حقوق نمى گیرم. تا وامدار احدى در حکومت باشم. به کورى چشم دزدان بى نام و نشان چپ و راست با افتخار بیمه اختیارى تامین اجتماعى هستم. نه چون رئیس ستاد دولت شما در کردستان حق المشاوره بگیر نجومى آن سازمان در دوران احمدى نژاد باشم . کم نیستند  کلاشان سیاسى که هم از توبره احمدى نژاد مى خوردندو هم سر در آخور حسین فریدون فرو بردند!؟

هرچه داشته ام در کردستان باقى است. وهرچه کسب نمایم  نیز وقف کردستان  است. تمام فعالیتهایم در بخش خصوصى نیز  معطوف به توسعه کردستان و کمک به مردم آن سامان است. حتا جلب  کمکهاى خیریه !؟ بنابر این اگر نقدى بر خطا و خیانت دولت ودولتمردى دارم . بى شک خود مرتکب آن خطانیستم . این چهار سال نیز خواهد گذشت. و ما همچنان راه مطالباتمان را خواهیم پیمود!؟

مخلص کلام اینکه: حضرتعالى بارها و بارها بر شفاف سازى منابع مالى کاندیدها تاکید و حتا راهکار ارائه فرموده اید. حال به عنوان  مسئول اجراى انتخابات به مردم کردستان میزان هزینه سفرهاى تبلیغاتى دولتمردان به کردستان را در طول یک سال گذشته اعلام کنید.  همچنین به روساى ستادهاى  انتخابات آقاى روحانى توصیه نمایید. میزان و منبع مخارج سر سام آور تبلیغات آقاى روحانى را صادقانه و شرافتمندانه به مردم اعلام کنند. عین این تقاضا را هم از مسئولان ستاد آقاى رئیسى داریم . منتها چون دولت مستقر نیستند. از جنابعالى تمنا داریم . با تکیه بر اطلاعات و آمارى که دارید.از نحوه و حدود هزینه هاى ستاد جناب رئیسى  نیزحسب و ظیفه ذاتى اطلاع رسانى کنید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین