پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00001:59 - 1396/04/03

رهبر جدید داعش کیست؟

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت اگر ابو بکر البغدادی سرکرده گروه داعش واقعا مرده باشد احتمالا یکی از دو معاون اصلی وی جانشین او خواهد شد که هر دو آنها در زمان صدام دیکتاتور معدوم عراق از افسران ارتش بودند.

به گزارش کارگرآنلاین ، ، کارشناسانی که مسائل مربوط به داعش را پیگیری می کنند معتقدند ایاد العبیدی و ایاد الجمیلی گزینه های اصلی برای جانشینی ابو بکر البغدادی هستند.

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرد البغدادی احتمالا در حمله ای هوایی در سوریه کشته شده است.

خبرگزاری اینترفاکس نیز روز جمعه به نقل از یک قانونگذار بلندپایه روسی اعلام کرد احتمال کشته شدن البغدادی 100 درصد است. اما گروه های مسلح درحال جنگ در منطقه و مقامات آمریکایی می گویند هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند البغدادی مرده است.

بسیاری از مقامات منطقه ای نیز درمورد گزارش های مربوط به کشته شدن البغدادی تردید دارند.

العبیدی که دهه پنجم عمر خود را سپری می کند به عنوان وزیر جنگ (داعش) فعالیت کرده است.

الجمیلی نیز که اواخر دهه چهارم عمر خود را سپری می کند رئیس دستگاه امنیتی داعش است. تلویزیون دولتی عراق ماه آوریل اعلام کرد الجمیلی کشته شده است اما این گزارش تایید نشد. العبیدی و الجمیلی هر دو سال 2003 به شورش سلفی ها در عراق پیوستند.

این شورش پس از حمله تحت فرماندهی آمریکا به عراق آغاز شد که سرنگونی صدام را در عراق درپی داشت.

العبیدی و الجمیلی پس از حملات هوایی سال 2016 که کشته شدن ابو علی الانباری معاون وقت البغدادی را درپی داشت ، به دستیاران ارشد او تبدیل شدند.

حشام الهاشمی کارشناس امور خاورمیانه و داعش گفت الجمیلی ، العبیدی را مقام بالا دست خود می داند اما با این حال هیچ جانشین مشخصی برای البغدادی متصور نیست.

به هر حال با توجه به شرایط ، یکی از این دو نفر جانشین البغدادی خواهد شد./ایران آنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین