پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:49 - 1396/04/05

آشنایی با 5 عضو هیات‌ مدیره جدید استقلال+روزمه کاری

با احکام وزیر ورزش و جوانان به عنوان ریاست مجمع، اعضای جدید هیات مدیره استقلال معرفی شدند.

به گزارش کارگرانلاین، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال سرانجام بعد از مدت‌ها توسط وزیر ورزش و جوانان معرفی شده و بر این اساس سید رضا افتخاری، محمد حسین قریب،جواد قراب، اکبر عباسی ملکی و حسن زمانی 5 عضو هیات مدیره استقلال برای فعالیت در بخش مدیریتی این باشگاه خواهند بود.

این نفرات در حالی معرفی شدند که باشگاه استقلال بعد از درگذشت منصور پورحیدری و استعفای شهاب جهانیان با سه نفر در هیات مدیره کار را ادامه می‌داد و البته مسئولیت امضای چک‌های باشگاه بر عهده افتخاری و معینی بود.

به این ترتیب مسعود معینی عضو فنی هیات مدیره استقلال جای خود را به جواد قراب داد و البته خبری از فریده شجاعی هم که مدت‌ها بحث حضورش در هیات مدیره استقلال بود نشد.

در زیر مروری بر وضعیت رزومه افراد حاضر در هیات مدیره استقلال می‌کنیم:

*رضا افتخاری


سیدرضا افتخاری (متولد 12 مرداد 1331) است و از سال 1374 در فدارسیون فوتبال سمت های مختلفی داشته است.وی از سال 74 تا 77 به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال در زمان ریاست داریوش مصطفوی فعالیت کرد و در زمان ریاست محسن صفایی به عنوان سرپرست تیم ملی که به جام جهانی جهانی 1998 فرانسه صعود کرد به انجام وظیفه پرداخت. وی همچنین از سال 85 تا 86 به عنوان نایب رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ برتر در زمان کیومرث هاشمی نیز فعالیت می‌کرد. وی علاوه بر اینکه از آبان 88 تا 90 مدیرکل تربیت بدنی استان تهران بوده و در همین زمان به عنوان عضو کمیته استیناف فدراسیون بوده است. افتخاری از سال91 به عنوان سرپرست و رئیس کمیته فوتسال در این رشته فعالیت کرد و سپس به عنوان مدیرعامل استقلال جای بهرام افشارزاده را گرفت. وی از زمانی که به استقلال آمد کار سختی را تجربه کرد و از همان ابتدای کار با دردسر مطالبات بازیکنان خارجی استقلال رو به رو شد که در نهایت به خاطر طلب عادل شیحی باشگاه استقلال از فعالیت نقل و انتقالات زمستانی محروم شد. البته وی چندی بعد مطالبات بازیکنان خارجی استقلال را پرداخت کرد و در نهایت در نقل و انتفالات تیم خوبی را روانه مسابقات کرد. او هم اکنون تیمش را آماده حضور در لیگ هفدهم کرده است.

*محمد حسین قریب


محمد حسین قریب، 14 سال قبل از آن که در اردیبهشت ماه سال 1382 مدیر‌عامل باشگاه استقلال تهران شود،عضو هیأت مدیره این باشگاه بود. در سال 1368 وی کارمند وزارت کشاورزی بود. قریب در فروردین سال 75 به طور موقت سرپرستی باشگاه را تا آبان ماه سال 1375 بر عهده داشت. در این دوران، استقلال، قهرمانی را در مسابقات فوتبال جام حذفی به دست آورد. قریب در سال 82 بعد از تغییراتی که در ترکیب هیأت مدیره استقلال انجام شد مدیرعامل این تیم شد. او بعد از چند ماه حضور در استقلال و انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی استقلال و تغییر فضای حاکم بر آن از مسئولیت کنار رفت. بعد از کنار رفتن وی از مدیریت در استقلال، نفراتی مثل علی آقا محمدی، سید کاظم میرولد،دکتر آذربرزین و علی تاجرنیا عضو هیأت مدیره بودند اما از بهمن سال 84، پرویز کاظمی وزیر راه رئیس مجمع  استقلال شد و  منوچهر صالحی هم نماینده تام الاختیار در امور باشگاه مسئولیت را بر عهده گرفت. به این ترتیب توسط این دو نفر امیدوار رضایی رئیس و عبدالرضا مصری نایب رئیس و محمد جواد ایروانی،حمید رضا آصفی، هاشم زارع، خانم عشرت شایق و رسولی نژاد 7 عضو هیأت مدیره شده و با انتخاب آنها قریب بار دیگر مدیر عامل استقلال شد. با مدیریت قریب، تیم استقلال در اردیبهشت سال 1385، قهرمان لیگ کشور شد. در شهریور ماه سال 85، وزیر رفاه عوض شد و قریب بار دیگر از مسئولیت کنار رفت. بعد از جدایی وی، همواره نام او برای حضور در هیات مدیره و حتی مدیرعاملی استقلال مطرح شد اما او هرگز این پیشنهادات را قبول نکرد.در سال 1390 قریب رقیب علی کفاشیان برای انتخابات فدراسیون فوتبال شد اما در آن انتخابات معروف که با صحبت‌های عابدینی به جنجال هم کشیده شد قریب تنها 25 رای آورد و در مقابل کفاشیان با 47 رای کم اورد و نتوانست رئیس فدراسیون شود. از آن روز به بعد قریب فعالیت فوتبالی نداشت تا اینکه دوباره به عنوان یکی از 5 عضو هیات مدیره استقلال انتخاب شده است.

*جواد قراب


جواد قراب هافبک سابق تیم تاج و تیم ملی ایران در دهه چهل و پنجاه بود. او یکی از اعضای تیم تاج تهران بود که در سال 1349 توانست به عنوان اولین تیم ایرانی قهرمان آسیا شود.قراب پس از کنار رفتن از فوتبال در مقاطعی در کنار بزرگانی چون منصور پورحیدری و ناصر حجازی قرار گرفت و به عنوان کمک مربی بر روی نیمکت استقلال نشست. قراب متولد 8 مرداد 1328 است و 6- بازی ملی هم در کارنامه خود دارد. وی حالا به عنوان عضو فنی هیات مدیره استقلال جانشین مسعود معینی شده است.البته قراب چند سال قبل هم در باشگاه استقلال سخنگو بود اما بعد از مدتی از وی این سمت سلب شد.

*حسن زمانی


حسن زمانی متولد1337 در ملایر نماینده حوزه انتخابیه ملایر در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بوده‌ است.وی پیش‌تر در دورهٔ پنجم نیز عضو این مجلس بود.وی حالا به عنوان مشاور و رئیس دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند. زمانی در سال 93 به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در زمیان مدریتی علی فتح الله زاده فعالیت می‌کرد و سپس از جمع مدیران این باشگاه کنار رفت. زمانی که 4 سال عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بود سپس رئیس کارگروه واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی شد و دوباره با حکم محمود گودرزی به جمع مدیران استقلال بازگشت. زمانی در این جمع باقی ماند و با علیرضا منصوریان دچار چالش شد و در حالی که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد جدایی وی از هیات مدیره به گوش می‌رسید حکم وی مجددا توسط سلطانی‌فر تمدید شد تا در کنار 4 عضو دیگر در هیات مدیره استقلال بماند. زمانی مدتی هم عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بود.

*اکبر عباسی ملکی


عضو جدید و البته ناشناخته در امر ورزش هیات مدیره استقلال است. اگر چه وی در 27 مهر ماه سال 94 به عنوان مشاور ارشد کیهانی ریاست فدراسیون دو‌ومیدانی انتخاب شده است اما نام وی کمتر در میادین ورزش و به خصوص فوتبال مطرح شده است و او  مردی است که جزو مدیران اقتصادی کشور محسوب می شود.

ملکی که گفته می شود سابقه فعالیت 30 ساله در نظام بانکی کشور را دارد پیش از این به عنوان مدیر عامل صندوق قرض الحسنه بانک دی فعالیت می‌کرد. او همچنین عضو هیات مدیره بانک تجارت بوده و به عنوان مشاور در بانک ایران زمین فعالیت کرده است.

به گزارش فارس، نخستین نشست هیات مدیره باشگاه استقلال برای معرفی رئیس، سخنگو و تفکیک وظایف به زودی برگزار خواهد شد.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین