پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:50 - 1396/04/11

تجهیزات معادن گلستان باید بازنگری شود

علت حادثه معدن آزادشهر مشخص شد

مدیرکل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه علت حادثه معدن آزادشهر "انفجار گاز متان در داخل تونل" بود، گفت: وضعیت معادن ذغال استان گلستان در حال حاضر خوب نیست و باید در تجهیزات ویژه بازنگری داشته باشیم.

به گزارش کارگرآنلاین، صادقعلی مقدم، ظهر امروز در مراسم تجلیل از امدادگران حادثه معدن زمستانه یورت آزادشهر در سالن اجتماعات اداره ارشاد اظهار داشت: کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران شرق گلستان با حضور 7 شهرستان از امروز به مدت سه روز در گنبدکاووس برگزار می‌شود. در این دوره آموزشی سعی کردیم از توان آموزشی هلال احمر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی هلال‌احمر فرهنگ‌سازی و آموزش در حوزه بحران است و متاسفانه خلاء کشور در حال حاضر در این زمینه است و با ساختار مختلف در سال‌های گذشته نتوانستیم این آسیب را حل کنیم و نیاز است در این حوزه تلاش خود را مضاعف کنیم.

مقدم یادآور شد: با وجود از دست دادن 43 نفر از عزیزان در حادثه معدن، توانستیم این حادثه را خوب مدیریت کنیم. علت حادثه معدن، انفجار گاز متان در داخل تونل بود و با اینکه حدس می‌زدیم فردی زنده نیست اما همه تلاش خود را به صورت شبانه‌روزی به کار بستیم تا شاید حتی یک نفر زنده بیرون آوریم.

وی گفت: امید داریم دیگر شاهد چنین حادثه نباشیم اما وضعیت معادن ذغال ما در حال حاضر خوب نیست و باید در تجهیزات ویژه بازنگری داشته باشیم.

مقدم افزود: ذغال یک ماده استراتژیک است و نباید به بخش خصوصی واگذار شود زیرا صرفه اقتصادی ندارد و بخش خصوصی برای کاهش هزینه‌ها مجبور خواهد بود از یک سری استانداردها چشم‌پوشی کند. باید در زمینه ذغال و فولاد به صورت پدافند غیرعامل عمل کرد.

جمعیت هلال احمر باید به داوطلب‌محور تبدیل شود
حسین احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان هم در این همایش اظهار داشت: حادثه معدن، حادثه بزرگ و تلخی بود که عمق این حادثه غمبار دل مقام معظم رهبری را به درد آورد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان افزود: جمعیت هلال احمر استان گلستان با توجه به حوادث اتفاق افتاده از سال 80 تاکنون، آمادگی دارد تا 5 حادثه بزرگ را مدیریت کند و این به سبب درگیری و سابقه تجربه‌ای است که از وقوع حوادث کسب کرده است.

وی تصریح کرد: بدنه اصلی جمعیت هلال احمر، وجود نیروهای داوطلب هستند و در نظر داریم تا جمعیت به داوطلب‌محور تبدیل شود و رسالت خود که حضور در زمان امداد و نجات و تسکین آلام و کاهش دردهاست را بخوبی ایفا کند. ما آمادگی داریم تا در همه آسیب‌های اجتماعی نقش موثری داشته باشیم و در این راستا از توان نیروهای داوطلب کمک بگیریم.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گلستان تاکید کرد: جمعیت هلال احمر به نهال تنومندی تبدیل شده و تمام دولت‌ها نگاه ویژه‌ای به جمعیت هلال‌احمر داشته و این نگاه باید تقویت و دنبال شود.

وی گفت: حادثه معدن ثابت کرد که جمعیت هلال‌احمر باید در برنامه 10 ساله خود تا سال 1405، روی برنامه‌های آموزشی و طرح خادم سرمایه‌گذاری کند و استان‌ها به ویژه استان گلستان باید در زمینه مسائل فنی، آموزشی و مالی مورد حمایت قرار بگیرد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: ما باید در هر زمان آمادگی امدادرسانی به هر حادثه‌ای داشته باشیم و مفتخریم که بزرگترین سرمایه و دارایی جمعیت هلال احمر، اعتماد و اطمینان مردم نسبت به جمعیت هلال احمر است./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین