پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:45 - 1396/04/12

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور:

وزارت کار به استثمار کارگران پایان دهد

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت: وزارت کار به وعده خود عمل کند و با تدوین آیین نامه تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار در خصوص تعیین مدت قراردادهای موقت، به بهره کشی و استثمار کارگران از سوی کارفرمایان پایان دهد.

به گزارش کارگرآنلاین، فتح الله بیات ، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در گفت وگو با  تسنیم، درباره امنیت شغلی کارگران گفت: معاون روابط کار خبر از این داده است که آیین نامه تبصره 1 ماده 7 قانون کار در حال تهیه است. از سال 69 که قانون کار  تدوین شد،قرار شد مدت قرار داد موقت اعلام شود. در حال حاضر حدود 95درصد کارگران قرارداد موقت هستند.

 وی ادامه داد: این خلاء قانونی بوده است که دست کارفرمایان را باز گذاشته تا کارگران بتوانند در جایی که ماهیت مستمر دارد به شکل قرار داد موقت و کوتاه مدت بهره کشی شود. این معضل بزرگی است و در راستای حل این معضل طرح هایی مانند «بهسازی قرارداد کاری»  را به مجلس ارائه کردیم اما همکاری نکردند.در حال حاضر وزارت کار به این نتیجه رسیده است که قراردادهای موقت یک آسیب در بازار کار تلقی می شود و باید به آن رسیدگی شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با بیان اینکه شکایت ها در هیأت های حل اختلاف در کشور بی داد می کند بیان کرد:امروز وضعیت کارگران به شکلی است که کارگران هیچ برنامه ریزی نمی توانند برای زندگی خود داشته باشند. زمانی که امنیت شغلی نباشد، هیچ امنیت شغلی در راستای زندگی خانواده و اجتماع به وجود نمی آید.

بیات افزود: کارفرمایان با انقعاد قرارداد موقت به دنبال بهره کشی از نیروی کار هستند. این یک اشتباه بزرگ است که با قرارداد موقت زمینه اخراج کارگران مهیا می شود.کارشناسان و روابط شناسان معتقدند قرار داد موقت هیچ نتیجه مثبتی برای جامعه کار ندارد. امیدواریم با برگزرای نشست 3جانبه در زمینه  تهیه آیین نامه ماده 1 تبصره 7 این موضوع بررسی شود و تبدیل به قانون شود تا دیگر فردی آن را تغییر ندهد.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین