پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:10 - 1396/04/14

حکایت تلخ سکوت اجباری کارگرانی که ۴ ماه حقوق نگرفته‌اند

حکایت تلخ حقوقن گرفتن کارگران شرکت پلی‌اتیلن فاز ۲ قطب صنعتی شهرستان سامان همچنان ادامه دارد و با گذشت ۴ ماه از سال جدید خبری از حقوق نیست و مجبورند سکوت کنند.

به گزارش کارگرآنلاین، اهمیت کار کارگران واحدهای صنعتی برکسی پوشید نیست و همه می‌دانند اما همین کارگران که ساعت‌ها برای رونق تولید کار می‌کنند کارشان هیچ خریداری ندارد و همواره در جای‌جای استان باید شاهد دغدغه و مشکلات معیشتی آن‌ها هستیم.

 28 اسفندماه سال گذشته بود که از خبرگزاری تسنیم گزارشی مبنی بر " کارگرانی که 16 ماه حقوق نگرفته‌اند/ پیشنهاد اخراج کارگران از سوی وزارت کار" منتشر شد و در پیگیری‌هایی که انجام شد مقرر گردید مدیر شرکت پلی‌اتلین یا همان "سپید نام زاگرس" حقوق یک ماه کارگران را در اسفندماه و مابقی آن را به صورت چک در خرداد و تیرماه پرداخت کند اما کارگران این شرکت با تماس با خبرنگار ما گفتند با گذشت چند ماه از این وعده‌ها هنوز هم خبری از حقوق نیست.

تلخی این حکایت آنجاست که کارگران این شرکت از ترس از دست دادن همان حقوقی که چندین ماه به تأخیر افتاده مهر خاموشی به لب می‌گیرند تا مبادا اعتراضشان به اخراج ختم شود و مجبور هستند که سکوت کنند.

انتظار 4 ماهه کارگران برای دریافت حقوق
یکی از کارگران شرکت پلی‌اتیلن فاز 2 قطب صنعتی شهرستان سامان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: اسفندماه سال گذشته مقداری پول هم به عنوان حقوق و هم به عنوان سنوات و عیدی به ما دادند و قرار بود بقیه 15 ماهی که حقوق نگرفته‌ایم را تا آخر خرداد و یا تیرماه پرداخت کنند اما هنوز خبری از این حقوق نیست که نیست.

وی گفت: مراجعه کردن به اداره کار هم فایده‌ای ندارد، دفعه قبل که مراجعه کردیم مگر جوابی گرفتیم غیر اینکه پیشنهاد اخراج ما را داد.

صبر ایوب برای دریافت حقوق، عجول بودن شیطان برای کار
یکی دیگر از کارگران گفت: به رئیس شرکت که برای حقوقمان می‌گویم او می‌گوید باید "صبر ایوب داشته باشید اما برای کار کردن می‌گوید باید عجله کنید و مثل شیطان عجول باشد"، صبر ایوب تا کی؟! مگر من که اجاره‌نشین هستم صاحب خانه برای دریافت اجاره‌ خانه‌اش از من صبر ایوب دارد؟

وی ادامه داد: ما کارگران سرمای زمستان و گرمای تابستان برایمان فرق ندارد باید کارکنیم تا چرخ زندگیمان بچرخد و گره‌ای از مشکلاتمان باز شود و شرمنده خانوادیمان نباشیم.

یکی دیگر از کارگران نیز ادامه داد: تاکنون اقدامی که منجر شود ما به پولمان خود برسیم صورت نگرفته و قول خیلی کارها را در پی اعتراضاتی که داشته‌ایم داده بودند ولی تا به‌ حال هیچ خبری از وعده‌ها نیست.

اعتراضات کارگران پیگیری می‌شود
عباس جزایری، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با تسنیم اظهارداشت: کارگران این شرکت می‌توانند برای دریافت حقوق خود به اداره کار مراجعه و شکایات خود را بیان کنند.

وی افزود: بعد از درخواست کارگران برای دریافت حقوقشان بازران اداره کار با همکاری دادگستری برای دریافت حقوق کارگران اقدام می‌کنند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: رئیس شرکت حق اخراج کارگران را ندارد و باید حقوق کامل آن‌ها را پرداخت کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین