پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:11 - 1396/04/14

کارگران هپکو چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، گفت در شرایطی که سازمان خصوصی‌سازی سهامدار جدیدی را برای هپکو معرفی کرده ولی کارگران باشرافت هپکو چندین ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش کارگرآنلاین، سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه 14 تیر) در صحن علنی مجلس با اشاره به اهمیت وحدت در میان آحاد جامعه و همچنین مسئولین، اظهار داشت: ما امروز از هر زمانی، بیشتر نیاز به وحدت داریم و باید حول محوریت مقام معظم رهبری فضایی را فراهم کنیم، تا رئیس جمهور منتخب بتواند با انتخاب تیم کاری منسجم و جوان‌تر اهداف و احکام مقرر در برنامه ششم توسعه و برنامه‌هایی که به مردم وعده داده شده را محقق کند.

وی ضمن تبریک آزادسازی موصل به آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق، افزود: بر خود فرض می‌دانم که از سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه سرافراز، بسیج دلاور و همچنین ارتش قهرمان و نیروی انتظامی همیشه در صحنه در برقراری امنیت کشور صمیمانه تشکر کنم.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به مشکلات بخش صنعتی استان اراک تصریح کرد: از آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تقاضا دارم تا با تشکیل جلسات منسجم با وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنعت و معدن و همچنین روسای سازمان خصوصی‌سازی و بانک مرکزی یک بار برای همیشه برای رفع مشکلات صنایع بزرگ استان اراک از جمله هپکو، واگن پارس و ماشین‌سازی تصمیمات موثری اتخاذ کنند.

مقدسی با اشاره به مشکلات شرکت هپکو گفت: به طور مثال در شرکت  هپکوی اراک در شرایطی که سازمان خصوصی‌سازی سهامدار جدیدی را معرفی کرده و دولت نیز برای خرید ماشین‌آلات راه‌سازی مقدماتی را فراهم کرده، ولی کارگران با شرافت هپکو چندین ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند. بنابراین انتظار دارند برای رفع این مشکلات، دولت و سهامدار جدید هر چه سریعتر تعهدات خود در این پرونده را در دستور کار قرار دهند و اگر سهامدار جدید به تعهدات خود عمل نکرد شرکت هپکو موقتا به شرکت دیگری واگذار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس کل بانک مرکزی انتظار داریم پیرو جلسات متعدد با نمایندگان مجلس، نسبت به تعیین تکلیف سرمایه‌های سپرده‌گذاران در موسسات مالی و اعتباری اقدام کنند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین