پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:14 - 1396/04/19

کلید بهشت در جهنم قدرت طلبان

اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران که مشخص شدند بحث انتخاب شهردار تهران نیز در جلسات و محافل اصلاح طلبان به راه افتاد تا سلیقه های درون این جریان به جنگی درون طایفه ای روی آورند.

به گزارش کارگرآنلاین، حزب کارگزاران که خود را پدرخوانده جریان اصلاح طلبی می خواند سعی دارد بار دیگر حرف خود را به کرسی بنشاند و گزینه مورد نظرش شهردار تهران شود.

 در ابتدای اعلام منتخبین شورای شهر تهران بسیاری نام محسن هاشمی را می بردند که شهردار آینده تهران و جانشین قالیباف می شود ،زیرا او در دوران شهرداری قالیباف به عنوان رقیب وی وارد شد اما شکست خورد و حالا با یکه تازی اصلاح طلبان در شورای پنجم می تواند شهردار تهران شود.

اما این موضوع با دو مشکل مواجه شد، اول اینکه محسن هاشمی اگر شهردار تهران شود نام وی از شورا خارج و نفر 22 نتایج انتخابات که مهدی چمران سرلیست اصولگرایان است وارد شورا می شود و این موضوع اصلا برای جناح اصلاح طلب قابل هضم نیست.

از سوی دیگر بسیاری از سلیقه های دیگر اصلاح طلبی بعد از مطرح شدن نام محسن هاشمی گزینه های دیگری را نیز معرفی کردند که نشان می دهد محسن هاشمی تنها گزینه شهرداری تهران نیست.

پس از منتفی شدن نام محسن هاشمی کارگزارانی ها دست به کار شدند تا باز هم گزینه های دیگری را مطرح کنند، نجفی نام دیگری بود که از کارگزارانی ها شنیده می شد اما این روزها آخرین گزینه تکنوکرات ها حسین مرعشی سخنگوی آنهاست.

از سوی دیگر جریان لیبرال اصلاح طلب که خود را وام دار رییس دولت اصلاحات می داند نام عارف را به میان آورد که با واکنش های مختلفی روبرو شد.

صادق زیباکلام درباره شهردار شدن عارف گفت:عارف توان اجرایی ندارد

صادق زیباکلام می‌گوید عارف حتی توان نداشت رئیس یک کمیسیون در مجلس شود و شایستگی شهردار تهران شدن را ندارد.

وی افزود: آقای عارف نشان داد از نظر مدیریت سیاسی خیلی توانمند نیست. 100 نماینده در فراکسیون امید عضویت دارند اما آقای عارف نتوانست از این مجموعه که با تلاش بسیار زیاد انتخاب شدند یک جریان سیاسی نیرومندی را به وجود بیاورد که پای یکسری مسائل بایستند و یکسری خواسته‌ها را مطرح و اسباب توسعه سیاسی را فراهم کنند، انگار نه انگار که چنین فراکسیون در مجلس است.

وی در پاسخ این سؤال که آیا عارف به عنوان رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان طوری لیست شورای شهر تهران را بست که خودش شهردار تهران شود؟ گفت: شهر را طوری ببندد که خودش شهردار تهران شود، خیلی بد نبود اما آقای عارف این هنر و وجود را ندارد. اگر چنین ظرفیتی را داشت ذره‌ایش را در مجلس دهم از خود نشان می‌داد. در دو سالی که نماینده تهران در مجلس بود نخست بحث ریاستش بر قوه مقننه مطرح شد ولی الان متوجه هستیم که آقای عارف حتی در این حد هم توانایی نداشت که رئیس یک کمیسیون شود. نه آقای عارف قطعاً آن توان را نداشت و ندارد. البته ای کاش آن توان را می‌داشت.

زیباکلام گفت: کسان دیگری در جریان اصلاحات هستند که آنها را به آقای عارف از نظر همین دلایل ترجیح می‌دهم. من غلامحسین کرباسچی و حسین مرعشی را خیلی خیلی به آقای عارف ترجیح می‌دهم چون توان اجرایی آنها خیلی خیلی بیشتر از آقای عارف است. حتی سعید لیلاز اگر توان اجرایش بیشتر از آقای عارف نباشد کمتر هم نیست.

اختلافات اصلاح طلبان با یکدیگر نشان می دهد کسی که می خواهد کلید شهرداری تهران را در دست بگیرد باید آن را از درون جهنم قدرت طلبی و اختلافات اصلاح طلب بیرون آورد./افکار نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین