پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:37 - 1396/04/19

جرات حک نماد «ساخت ایران» را نداریم

رئیس شورای مشترک ایران و کره جنوبی گفت: از 12 سال پیش تلویزیون ال.جی را داخل کشور تولید می کنیم و بهترین کیفیت این محصول در جهان را با استاندارد بین المللی خرابی سه مورد از یک هزار دستگاه به دست آوردیم اما هنوز جرات حک نماد ساخت ایران را روی آن نداریم.

به گزارش کارگرآنلاین، «حسین تنهایی» عصر یکشنبه در میزگرد تخصصی نخستین همایش ملی «ساخت ایران» در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما افزود: نامگذاری 2 سال پیاپی از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان های اقتصاد مقاومتی حاکی از اهمیت این موضوع و لزوم اهتمام ویژه به تولید و اشتغال است.
 
تنهایی پیشنهاد کرد در بحث تولید با حضور دولت، قوه مقننه و حتی قوه قضائیه یک سازمان مردم نهاد تشکیل شود تا با قدرت و برنامه ریزی مداوم، مشکلات را پایش کند.
 
وی همچنین از شرایط کنونی شهرک های صنعتی کشور انتقاد کرد و گفت کره جنوبی پیشنهاد کردند شرکت ها طوری در این شهرک ها جانمایی و مستقر شوند که صفر تا 100 درصد قطعات یک کالا را تولید کنند؛ در حالی که شرکت های کوچک مستقر در این شهرک ها توانایی ورود به عمق کار را ندارند.
 
تنهایی همچنین بر لزوم به روز رسانی آموزش ها در کشور تاکید کرد.
 
رئیس شورای مشترک ایران و کره جنوبی تاکید کرد قوانین کشور باید تضمین کننده سرمایه گذاری خارجی برای توسعه اقتصادی کشور باشد که هنوز در این زمینه ضعف داریم.
 
وی ادامه داد: امروز شرایط کشور به گونه ای است که شرکت های کره ای نگران سرمایه گذاری در ایرانند، زیرا قوانین کشور به گونه ای است که آرامش و تضمین آنان را فراهم نمی کند.

** تحقق شعار ایرانی، ایرانی بخر با تحریک احساس مردم نشدنی است
 
رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران نیز در این میزگرد گفت: بازاریابی علمی به معنای هرچه نزدیک تر کردن شرکت ها به مشتریان است، بر این اساس باید خود را با تغییر جهان وفق دهیم.
 
«پرویز درکی» افزود: شعار «ایرانی، کالای ایرانی بخر» تا زمانی که به سه نوع نیاز پایه، عملکردی و انگیزشی توجه نشود محقق نمی شود؛ در حالی که امروز فقط می خواهیم با تحریک احساس مردم به این شعار نائل شویم که شدنی نیست.
 
به گفته وی، امروز گلایه ها و نارضایتی هایی بین کارآفرینان کشور از تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی وجود دارد.
 
درکی تاکید کرد به جامعیتی برای ساخت کشور نیازمندیم.
 
به گزارش ایرنا، مشارکت مردم در اقتصاد و استفاده از تولید داخلی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392، ابلاغ شد.
 
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال»./ایرنا
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین