پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:23 - 1396/04/20

نماینده کارگران در شورای عالی کار خبر داد

شکایت به دیوان عدالت اداری برای ابطال طرح‌های کارورزی و مهارت‌آموزی وزارت کار

عضو شورای عالی کار با اعلام این خبر که رایزنی‌ها برای حل مشکلات طرح‌های اشتغال‌زایی دولت در قالب کارورزی و مهارت‌آموزی به نتیجه نرسیده است،‌ گفت: ابطال ۲ طرح اشتغال‌زایی دولت را از طریق دیوان عدالت اداری خواستاریم.

به گزارش کارگرانلاین، علی خدایی با اعلام این خبر که طرح کارورزی وزارت کار کاملاً مغایر با قانون کار و مقاوله‌نامه‌های بین‌المللی سازمان جهانی کار است،‌اظهار داشت: علاوه بر اینکه مغایرت‌های جدی در این طرح اشتغال‌زایی دولت با قوانین بالادستی مشاهده می‌شود،‌اصل سه‌جانبه‌گرایی نیز رعایت نشده است.

وی افزود: برای اینکه مذاکراتمان با مسئولان وزارت کار برای اصلاح نوع طرح‌های اشتغال‌زایی به نتیجه نرسیده است مجبور هستیم تا ابطال این دو طرح ناقص مهارت‌آموزی حین اشتغال و کارورزی در کارگاه‌ها را در دیوان عدالت اداری مطرح کنیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تأکید بر اینکه طرح کارورزی مغایر با فصل پنج قانون کار است،‌افزود: هم طرح کارورزی و هم مهارت‌آموزی حین اشتغال به دلیل تغییر واژه و دور زدن قانون کار اجرایی می‌شود در حالی که کاملاً‌ مغایر با فصل پنجم قانون کار است.

خدایی با تأکید بر اینکه شورای عالی اشتغال موظف شده تا بر اساس ماده 3 برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور عمل کند،‌گفت: قرار بود تا طرح‌های اشتغال‌زایی مبتنی بر کار شایسته تدوین شود.

وی گفت: هنوز مذاکرات نمایندگان کارگری برای توقف این طرح‌ها نتیجه نداده و به همین منظور ابطال دو طرح موجود را از دیوان عدالت اداری پیگیری خواهیم کرد./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین