پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:45 - 1396/04/24

جزئیات ورود ۱۰۰ هزار تن برنج آلوده وارداتی‌ به کشور

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: واردات ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی به کشور در فصل برداشت برنج خلاف قانون است.

به گزارش کارگرآنلاین، جبار‌ کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به موضوع واردات برنج در فصل برداشت برنج در کشور، گفت: با توجه به اینکه 2 میلیون و سیصد هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود و مصرف کمتر از 3 میلیون تن می‌باشد، لذا با توجه به میزان تولید و موجودی انبارها نیازی به واردات برنج از خارج نیست.

وی با بیان اینکه واردات برنج در فصل برداشت برنج خلاف قانون است، افزود: طبق قانون، 3 ماه قبل از برداشت برنج و 3 ماه پس از برداشت آن، توزیع و واردات برنج به کشور ممنوع است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه نیازی به واردات برنج نیست، تصریح کرد: ثبت سفارشاتی برای واردات برنج به کشور انجام شده و همچنین براساس اخبار به دست آمده برنج‌هایی را که قبلا خریداری شده و به دلیل تحریم‌ها وارد کشور نشده،‌ هم اکنون این برنج‌ها را وارد کشور می‌کنند.

کوچکی‌نژاد بیان اینکه این برنج‌ها از تایلند، اروگوئه و هند خریداری شده، گفت: حجم این ثبت سفارشات برای واردات برنج 100 هزار تن است و بسیاری از این سفارشات در کشتی‌ها هستند که بهتر است این کشتی‌ها پهلو نگیرند.

وی درباره کیفیت برنج‌های وارداتی، گفت: این برنج‌های وارداتی آلوده بوده و قابل مصرف نیستند و مسئولان سازمان استاندارد باید جلوی واردات آن  را بگیرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه واردات برنج ظلم به کشاورزان است، تصریح کرد: اگر وزیر کشاورزی به موضوع واردات برنج در فصل برداشت ورود نکند و جلوی‌ این کار را نگیرد این موضوع را از طریق طرح سوال از وزیر پیگیری می‌کنیم./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین