پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:00 - 1396/04/24

لندن اسیدی شد/ حمله اسیدپاش ها به شهروندان +عکس

پنج حمله جداگانه با اسید در عرض کمتر از ۹۰ دقیقه در شرق لندن و آسیب دیدن چند نفر از ناحیه صورت، پایتخت انگلیس را با شرایط اضطراری مواجه کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، طبق گزارش‌ها، شب گذشته دو مرد موتورسوار این حمله‌ها را ظرف ۹۰ دقیقه در محله هکنی لندن انجام دادند.

به نوشته بی بی سی، این حمله‎ها در حالی رخ داده که نگرانی‎ها بابت افزایش بی‌سابقه اسیدپاشی در لندن، بیش از پیش شده است.

دست کم ۵ نفر در جریان این حملات مجروح شدند.

یکی از قربانیان مردی ۳۲ ساله است که هنگام حمله سوار بر موتور بود و دو مرد دیگر سوار بر موتور کنارش توقف کردند و روی صورت او اسید پاشیدند.

کرسیدا دیک، رئیس پلیس لندن می‌گوید تعداد قربانیانی که مورد حمله با مواد اسیدی قرار گرفته‌اند بسیار نگران کننده است.

خانم دیک در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی در لندن گفت که حمله‎های شب گذشته "کاملا وحشیانه" بود.

او در ادامه گفت: "نگرانی ما از این است که تعداد آن رو به افزایش است."

از ۲۰۱۰ تاکنون بیش از ۱۸۰۰ مورد حمله با استفاده از مواد اسیدی گزارش شده است.

بر اساس آمار پلیس لندن تعداد جرایم استفاده از مواد اسیدی در سال گذشته ۴۵۸ مورد بوده که نسبت به ۲۰۱۵ با ۲۶۱ مورد، بیش از دو برابر شده است.

به نوشته یورونیوز، رشته اسیدپاشی های شب گذشته (پنجشنبه ۱۳ ژوییه)‌ در شرق لندن بار دیگر پایتخت بریتانیا را در شوک فرو برد. این حادثه در حالی رخ می‌دهد که حدود بیست روز پیش دو مسلمان هدف حملاتی مشابه قرار گرفته‌اند.

صدای آمریکا، به دنبال پنج حمله جداگانه با اسید در عرض کمتر از ۹۰ دقیقه در شرق لندن و آسیب دیدن چند نفر از ناحیه صورت، پلیس بریتانیا روز جمعه از دستگیری یک نوجوان در ارتباط با این حملات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در نخستین مورد دو مهاجم موتورسوار حدود ساعت ده و نیم شب گذشته کنار یک مرد ۳۲ ساله توقف کرد و پس از پاشیدن اسید به صورتش، موتور او را سرقت کردند.

در فاصله ۹۰ دقیقه پس از این حادثه، سه مرد دیگر در همان محله «هکنی» و یک نفر دیگر در محله مجاور هدف حمله با اسید قرار گرفتند که آسیب دیدگی صورت یکی از آنها شدید گزارش شده است.

پلیس لندن روز جمعه اعلام کرد که یک مرد نوجوان را به ظن ارتباط با حملات پنجشنبه شب دستگیر کرد و وی در حال حاضر در کلانتری شرق لندن «در بازداشت پلیس به سر می‌برد.»

«کرسیدا دیک» کمیسر پلیس لندن در یک مصاحبه رادیویی گفت، به نظر می‌رسد اخیرا شمار این موارد در پایتخت رو به افزایش گذاشته است./جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین