پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:08 - 1396/04/25

معمای اسارت سردار آزمون در سرزمین تزار‌ها

سردار آزمون مجبور به ماندن در جمع تزار‌های روسیه شد هر چند رد پیشنهاد امپراطوری رم شاید تا سال‌ها کابوس مهاجم ایرانی باشد.

به گزارش کارگرآنلای  ،سردار آزمون مهاجم جوان و با استعداد کشورمان قرارداد جدیدی با تیم رویبن کازان روسیه امضا کرد تا با وجود پیشنهاد های بسیار خوبی که از تیمهای بزرگ اروپایی به ویژه لاتزیو داشت باز هم در لیگ روسیه ماندنی شود. اتفاقی که بسیار عجیب به نظر می رسد که چرا سردار به جای پیشرفت در لیگ بزرگ سری آ و عقاب های پایتخت ایتالیا ، ماندن در لیگ روسیه و تیمی که مشکلات بسیار زیادی را برای وی ایجاد کرده بود ، برگردد.

سردار آزمون با حضور در تیم روبین کازان چهره شد و پس از دو فصل حضور در این تیم به روستوف رفت.انتقال او به روستوف بسیار بحث برانگیز بود ، مسئولان روبین کازان اعتقاد داشتند که او با این باشگاه قرارداد دارد و باید به این تیم برگردد اما آزمون با شکایت به فیفا معتقد بود قراردادی ندارد و حتی کار به دادگاه بین المللی ورزش (CAS)کشیده شد. باشگاه روبین کازان تمام تلاشش را کرد تا سردار را دو سال از فوتبال محروم کند اما موفق نشد. هواداران این تیم نیز  با آوردن بنری به ورزشگاه به مهاجم ایرانی لقب خائن دادند.

اما حالا آزمون پس از دو سال حضور در روستوف در حالی که لاتزیو به شدت خواهان جذب وی بود ، به باشگاهی برگشت که این همه مشکل برای او ایجاد کرده بود و به جای پیشرفت در بهترین سالهای جوانی ، به عقب و تیم روبین کازان برگشت. اتفاقی که معمای بزرگی را در ذهن فوتبالدوستان ایجاد کرد. اما جواب این معما را باید در سرمربی ترکمنستانی روبین کازان و ماجراهای چهار سال قبل این مربی با  سردار جستجو کرد.

قربان بردیف  سرمربی ترکمنستانی سردار آزمون را از میان استعدادهای ایرانی کشف کرد و باخود به روبین کازان برد اما یک سال بعد خودش با مسئولان روبین کازان به مشکل خورد و پس از 12 سال هدایت این تیم جدا شد و  یک سال بعداز جدایی اش، هدایت روستوف را بر عهده گرفت. جدایی این مربی از روبین کازان شرایط را برای مهاجم جوان ایرانی که هنوز سنش به 20 هم نرسیده بود سخت کرد، اما سخت کوشی آزمون اجازه نداد که او در فوتبال اروپا ناپدید شود و با تحمیل کردن خودش به مربیان روبین کازان توانست به ترکیب این تیم راه پیدا کند. آزمون تقریباً به یکی از بازیکنان جوان و خوب روبین کازان تبدیل شده بود که قربان بردیف سرمربی روستوف شد تا دوباره او را به تیم خودش ببرد.

بردیف که دو فصل پیش روستوف را از سقوط به لیگ پایین تر نجات داد، فصل گذشته توانست با درخشش مهاجم ایرانی خود تا پای قهرمانی برود. روستوف قهرمان نشد، اما نایب قهرمانی این تیم را به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا رساند. روستوفی ها پس از این موفقیت روزهای خوبی را برای خودشان متصور بودند، اما در باشگاه اینطور نبود. مسئولان این باشگاه روسیه ای با مشکلات مالی مواجه شدند تا بحث جدایی بردیف به میان بیاید.در نهایت بردیف این فصل روستوف را ترک کرد و به روبین کازان برگشت . سردار نیز در کمال تعجب دوباره به روبین کازان که این همه مشکل برای او ایجاد کرده بود و خائن خطابش کردند برگشت.

این تصمیم سردار باعث عجب اهالی فوتبال و به وجود آمدن شایعات زیادی پیرامون وی شد. شایعات که به بردیف که نسبت دوری هم با خلیل آزمون پدر سردار دارد مربوط و گفته می شود چهار سال قبل زمانی که بردیف سردار را به روبین کازان برد ، تعهدی از پدرش گرفته که این بازیکن تا 10 سال باید با بردیف کار کند.تعهدی که باعث شده سردار پیشنهاد لاتزیو را رد کند و بهترین شانس را برای پیشرفت و تبدیل شدن به بازیکنی بزرگ را از دست بدهد.

به نظر می رسد پیشرفت آزمون به پیشرفت بردیف گره خورده است و اگر این سرمربی 64 ساله هدایت تیم بزرگتری را بر عهده بگیرد، سردار نیز به تیم بزرگتر می رود. البته سردار که  امید اول گلزنی ایران در جام جهانی  2018 محسوب می شود این شایعات را رد کرده است و شاید دلیل دیگری برای ماندن در روسیه دارد که هواداران از آن بی خبرند و برای خودش قانع کننده باشد./باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین