پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:51 - 1396/04/25

نائب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران:

طرح کاج تکرار طرح های اشتغالی دهه ۸۰ است

نائب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه طرح کاج مشابه طرح های خوداشتغالی و مشاغل خانگی دهه ۸۰ است، گفت:درحالی که خط فقر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برآورد شده است ، کارورز با یک سوم حقوق چگونه می تواند زندگی کند.

به گزارش کارگرآنلاین،  ابوالفضل فتح اللهی؛ نائب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در تحلیل طرح های اشتغالی گفت:این طرح ها در مقابل بحران بیکاری کشور مانند مُسکن عمل می کنند. یعنی تأثیرچندانی در کاهش آمار بیکاران ندارد .

 وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم مشکلات اشتغالی را حل کنیم علاوه بر اصلاح بسترهای اقتصادی  در جهت حل مشکل بیکاری اقدام کنیم، باید بین دانشگاه،مراکز آموزشی و کار پیوند مناسبی ایجاد شود.

فتح الهی طرح کاج را شبیه طرح های خود اشتغالی و مشاغل خانگی در دهه 80 خواند  و گفت: همانطور که در اجرای طرح های خود اشتغالی،بنگاه های زود بازده و مشاغل خانگی تسهیلات بانکی زیادی پرداخت شد اما بجای هزینه شدن در اشتغال زایی جوانان ، صرف خرید مایحتاج و چیزهای دیگر شد، با اجرای برنامه کاج  که طرح کاروزی یکی از ریز برنامه های آنست نیز میلیاردها تومان نقدینگی وارد بازار می شود ولی نمی توان به ایجاد اشتغال 100 درصدی امیدوار بود.

وی اظهار داشت: در شرایط اقتصادی فعلی ایجاد یک میلیون شغل بسیار بعید است. درحالی که خط فقر 2 میلیون 400 هزار تومان برآورد شده است ، چگونه یک کاروز می تواند با یک سوم  دستمزد فعلی، مخارج و هزینه های اولیه زندگی اش را تامین کند ؟ همین نکته به خوبی نشان می دهد که این طرح چه آینده ای دارد .   

فتح اللهی با بیان اینکه در حال حاضر رشته ای در دانشگاه تدریس می شود که ارتباط چندانی با بازار کار ندارد گفت:ایجاد اشتغال زایی و رفع بحران بیکاری علاوه بر اصلاح بسترهای اقتصادی در گرو ایجاد ارتباط بین دانشگاه،مراکز آموزشی و کار پیوند مناسبی است.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین