پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:58 - 1396/05/01

بی بی سی گزارش داد؛

اتحاد اعراب و اسرائیل علیه ایران

در حالی که درگیری‌ها در سوریه ادامه دارد، ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده که تا کنون بیش از 160 تن مواد غذایی، 450 هزار لیتر بنزین و 50 تن پوشاک به مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در سوریه فرستاده است.

به گزارش کارگرآنلاین، در حالی که درگیری‌ها در سوریه ادامه دارد، ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده که تا کنون بیش از 160 تن مواد غذایی، 450 هزار لیتر بنزین و 50 تن پوشاک به مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در سوریه فرستاده است.

گزارشگر بی بی سی فارسی می گوید تا حالا دست کم 1500 نفر از زخمی‌های مخالف نظام سوریه [تروریست ها] در بیمارستان‌های اسرائیل درمان شده‌اند.

گزارشگر بی بی سی در بلندی های جولان در مرز لبنان با اسرائیل قرار دارد و از آنجا گزارشی تهیه کرده و به بی بی سی فرستاده است.

گزارشگر بی بی سی با نشان دادن تصاویری از بلندی‌های جولان، گزارش خود را اینگونه آغاز می کند: اینجا بلندی‌های جولان است. بخشی از آن را اسرائیل حدود نیم قرن است که اشغال کرده. بخش دیگر اما همچنان دغدغه اسرائیل است.

گزارشگر بی بی سی بعد از اینکه به این موضوع اذعان می‌کند که در حال حاضر رابطه بین اعراب و اسرائیل رابطه خوب و مسالمت آمیزی است به سراغ یکی از کارشناسان بومی رفته و درباره جنگ سوریه از وی سوال کرده است.

این کارشناس معتقد است که اگر ایران در این بازی بین اسرائیل و لبنان و سوریه، برگ‌های خود را رو کند یعنی برگ جنوب لبنان و برگ حماس در غزه و برگ جنوب سوریه، دیگر اسرائیل چاره‌ای ندارد جز اینکه با ایران کنار بیاید.

بی بی سی در ادامه این گزارش می افزاید: پشت مرز اسرائیل و سوریه، مخالفان سوری [تروریست ها] مستقر هستند. مخالفان زخمی سوری نیز در پشت مرزهای اسرائیل توسط سربازان اسرائیلی به داخل اسرائیل آورده می شوند و در آنجا درمان و به آنها رسیدگی می شود.


یک سرباز اسرائیلی در مصاحبه با بی بی سی می گوید: زخمی‌ها می‌آیند لب مرز و ما آنها را به داخل مرز هدایت کرده و بعد از درمان، تا وقتی که صد در صد سلامت خود را به دست نیاورده اند نمیگذاریم که به سوریه برگردند.

گزارشگر بی بی سی این گزارش را ادامه داده و می‌گوید: در هفته‌های اخیر، ارتش سوریه درحال پیشروی در جولان سوریه بود که ارتش اسرائیل آنها را هدف قرار داد و در واقع به پشتیبانی از مخالفان سوری برخواست.

 بی بی سی در پایان این گزارش می افزاید: اسرائیل مخالف توافق آمریکا و روسیه بر سر آتش بس در جنوب سوریه است؛ دولت های عرب مخالف نظام سوریه هم همینطور؛ اعراب و اسرائیل به جای نزاع به وفاق رسیدند؛ وفاق علیه ایران
منبع: جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین