پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:17 - 1396/05/04

یک عضو سابق سپاه: گفتمان رییس جمهور در زمان انتخابات در راستای تقویت قدرت ملی نبود

پشت پرده دیدار فرماندهان سپاه و رییس جمهور چه بود؟

یک عضو سابق سپاه درباره جلسه دیروز سپاه و ریاست جمهوری می گوید:ین نشست ها در کشور می تواند از حواشی بکاهد و یا ما را از پرداختن به مسائلی که نیازی نیست در شرایط فعلی بزرگ شود ؛ دور کند.

به گزارش کارگرآنلاین، روز گذشته رییس جمهور با فرماندهان سپاه دیدار کرد، این اتفاق کم سابقه که پیشتر تکرار نشده بود، با اظهارنظرهای مختلفی همراه بود. یکی از اعضای اسبق سپاه درباره این دیدار توضیحاتی را به خبرفوری ارائه داده است.


محمد صالح جوکار فرمانده سابق سپاه پاسداران استان یزد درباره پشت پرده این نشست توضیح می دهد: این نشست‌ها در کشور می‌تواند از حواشی بکاهد و یا ما را از پرداختن به مسائلی که نیازی نیست در شرایط فعلی بزرگ شود ؛ دور کند.

وی تاکید می کند: حاشیه آفرینی در هر حوزه ای که باشد درست نیست.

وی در پاسخ به این سوال که این حواشی دقیقا چه چیزی هستند و چه زمانی ایجاد شدند توضیح می دهد: به هر حال رییس جمهور هم در زمان انتخابات و هم بعد از انتخابات، گفتمان هایی را به کار برد که در شان نبود.

جوکار درباره گفتمان رییس جمهور و تقابل آن با سپاه می گوید: به هر حال نباید صبحت ها و گفتمان ها ما باعث تضعیف نهادها مخصوصا نهاد امنیت سازی مانند سپاه شود.

وی درباره این تضعیف بیشتر توضیح می دهد و خاطر نشان می کند: تضعیف هرکدام از این ساختارهای دفاعی ونظامی می تواند حوزه دفاعی را مختل کند. در شرایط فعلی  همه باید یک نگاه و  یک صدا داشته باشیم.

وی درباره احتمال مشکل بین سپاه و ریاست جمهوری می گوید: مجموعا می توان گفت، نهادی که قدرت ملی و امنیتی ما را تشکیل می دهد نباید توسط فرد مسئول و در شرایط فعلی که همچنان تهدید علیه ایران وجود دارد؛  ایجاد می شد.

    نباید صبحت ها و گفتمان ها ما باعث تضعیف نهادها مخصوصا نهاد امنیت سازی مانند سپاه شود

این عضو سابق سپاه وی دیگر رویکردهای این جلسه را ایجاد تعامل برای پیشرفت کشور می داند و توضیح می دهد: من فکر می‌کنم که فرماندهان در این جلسه مسائل اساسی خودشان را مطرح کردند، احتمالا درباره همان حواشی که ایجاد شده بود.

وی درباره مواضع رییس جمهوری و این حواشی ایجاد شده نیز می‌گوید: مواضع آقای روحانی در راستای تقویت قدرت ملی نبود، نگاه ما در این حوزه ها باید بلند باشد.

جوکار درباره ضرورت ایجاد وحدت در بین مردم هم معتقد است: آنچه که مسلم است، مردم باید با هر فکر و عقیده ای با هم وحدت داشته باشند و مسئولین ما هم در ایجاد وحدت نقش دارند، وحدت را نباید وارد مسئل حاشیه ای کنیم.

وی تاکید می کند: ما اگر اقداماتی انجام دهیم و سرمایه های اجتماعی را از دست دهیم، اگر مردم حس کنند که دستگاه های اجرایی با هم مشکلاتی دارند می تواند باعث مشکل ساز شود.

وی درباره بخش دیگری از صحبت های مطرح شده در جلسه و تقویت قدرت رزمی سپاه و ارتش توامان در کنار یکدیگر نیز می گوید: سپاه و ارتش همه در کنار هم هستند چون همگی تحت امر فرماندهی کل قوا هستند و از یک جا دستور می گیرند.

 مسئولین ما هم در ایجاد وحدت نقش دارند، وحدت را نباید وارد مسئل حاشیه ای کنیم

وی درباره تکرار جلسات این چنینی می گوید: در گذشته و در دولت های قبل هم مکاتباتی داشتند و فقط منوط به این جلسه نمی شود.

وی درباره مسائل دیگری که در این جلسه بیان شده است نیز می گوید: من از جزییات اطلاع دقیقی ندارم اما احتمال داده می شود، شاید در بحث های ماموریتی قرار بوده که سپاه  رییس جمهور را در جریان قرار دهد. بحث هایی در حوزه هوافضا، امنیت ملی و ...

منبع: خبر فوری

بیشتر بخوانید:

انتقال بقایی از بازداشت به بیمارستان/ اجازه حضور احمدی نژاد در بیمارستان صادر نشد عکس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین