پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:20 - 1396/05/08

مدیر کل تعاون، کار و رفاه استان تهران خبر داد

اعلام آمادگی ۴۰۰ بنگاه برای پذیرش ۴۰هزار کاروز تهرانی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه استان تهران با اشاره به اینکه ۴۰۰ بنگاه اقتصادی آماده پذیرش فارغ التحصیلان برای طرح های کارورزی هستند گفت:بیش از ۴۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان تهران در طرح ثبت نام نموده‌اند.

به گزارش کارگرآنلاین، حاتم شاکرمی درباره اقدامات این معاونت برای طرح های اشتغالزایی گفت: در استان تهران هفت هزار و 200 نفر ظرفیت اختصاصی برای طرح کارورزی در نظر گرفته شده است. از شرایط بنگاه های پذیرنده این است که علاوه بر اینکه باید مجوز فعالیت داشته باشند باید صلاحیت فنی داشته و حداقل یکسال از تاریخ دریافت مجوز آن ها گذشته باشد.

شاکرمی با بیان اینکه 400 بنگاه اقتصادی آماده پذیرش فارغ التحصیلان است گفت: از ابتدای تیر ماه سال 96 طرح کارورزی در استان تهران عملیاتی شده است که از مزیتهای این طرح آشنایی فارغ التحصیلان با فضای کسب و کار و کارآفرینی و همچنین راهی برای تبدیل کارجو به یک کارفرمای موفق است.

 وی با بیان اینکه تا کنون استقبال خوبی از این طرح شده است گفت: بیش از 40 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان تهران جهت استفاده این طرح ثبت نام نموده‌اند و همچنین بیش از 400 بنگاه اقتصادی جهت پذیرش این فارغ التحصیلان ثبت نام نموده‌اند.تعداد زیادی از افرادی که ثبت نام کرده اند، شرایط لازم برای بنگاه های پذیرنده را ندارند. چرا که یا مدارک پایان خدمت آنها ناقص است یا فارغ التحصیل دانشگاهی نیستند یا سایر موارد مورد نیاز برای طرح «کارورزی» را ندارند. پس از اینکه 40 هزار نفر پالایش شد مشخص می شود چه تعدادی برای استفاده از طرح «کارورزی» می توانند مشغول به کار شوند.

شاکرمی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح جوانان تحصیلکرده بوده و حداکثر سن افرادی که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند با مدرک کاردانی 25 سال، با مدرک کار‌شناس 28سال است و با مدرک کار‌شناس ارشد و دکترا 33سال است ادامه داد:اجرای طرح کاروزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مشوق های کارفرمایی و اجرای طرح تکاپو را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت ثبت نام در این سامانه می‌توانند به سامانه آن مراجعه نمایند افزود: با مراجعه به سایت www. tehran. mcls. gov. ir و کلیک بروی سامانه مربوطه می‌توان از خدمات این سایت استفاده نمود./تسنیم
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین