پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:05 - 1396/05/10

وام 255 میلیون تومانی مدیرعامل سابق «بانک اقتصاد نوین» با سود 7 درصد

مدیرعامل سابق بانک اقتصاد نوین، در زمان مسئولیت خود موفق به دریافت وام جعاله به مبلغ 255 میلیون تومان شده است.

به گزارش کارگرآنلاین، یکی از موضوعاتی که همواره مد نظر رسانه ها و افکار عمومی بوده، تفاوت اعطای وام و تسهیلات خرد به آحاد مردم با وام های میلیاردی است که در اختیار برخی افراد نزدیک به موسسات مالی و پولی قرار می گیرد و همین موضوع باعث شده تا نحوه رفتار بانک های خصوصی و دولتی در این بخش، مورد توجه اهالی رسانه قرار بگیرد. بویژه آنکه در هفته های اخیر، چندین مورد مربوط به وام های نجومی بانک ها منتشر و با انعکاس گسترده همراه شده است.

بررسی جدیدترین صورت های مالی یکی از بانک های خصوصی کشورمان که از لحاظ زمان تاسیس، اولین بانک غیردولتی ایران محسوب می شود، حاوی نکاتی درباره همین موضوع پرداخت وام های خاص است که این بار در خصوص برخی مدیران بانک "اقتصاد نوین" رخ داده است.

اگرچه این بانک خصوصی، علاوه بر آنکه اجازه چنین کاری را دارد (با رعایت ماده 129 قانون تجارت)، حساسیت ها و انتقادهای مربوط به بانک های دولتی را نیز به دوش نمی کشد، اما از جهت میزان وام های پرداختی به یک مدیر ارشد خود، می تواند مورد توجه قرار بگیرد.


طبق آخرین صورتهای مالی منتشره از این بانک که به دست صبحانه رسیده، مشخص می شود حسن معتمدی مدیرعامل سابق بانک اقتصاد نوین، در زمان مسئولیت خود موفق به دریافت وام جعاله به مبلغ 255 میلیون تومان شده است. تاریخ شروع قرارداد مربوط به این وام، بهمن سال 1394 و اتمام آن بهمن ماه سال 1397 خواهد بود.

نکته قابل توجه در خصوص این تسهیلات آن است که مدیرعامل سابق این بانک که از آبان ماه سال 1392 تا آبان ماه سال گذشته، به مدت 3 سال مسئولیت مذکور را بر عهده داشت، موفق شده وام 255 میلیون تومانی را با سود 7 درصد دریافت کند؛ نرخی که در اخذ تسهیلات از بانک های خصوصی بیشتر به یک آرزو برای عموم مردم شبیه است.

صبحانه

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین