پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:50 - 1396/05/30

مزدور نیستم و هرگز علیه ایران نخواهم بود

تازه ترین موضع گیری مقتدی‌ صدر در باره ایران بعد از سفر به عربستان

«اهانت به هیچ‌یک از رهبران عراقی را نمی‌پذیرم... اختلافلات ما مربوط به داخل (عراق) است و موضوعی نیست که اجازه دخالت طرف‌های خارجی را بدهیم».

به گزارش کارگرآنلاین، «ابراهیم الصمیدعی» تحلیلگر سیاسی، در صفحه خود در فیس‌بوک نوشت که مقتدی صدر در جمع یک هیأت از روزنامه‌نگاران و تحلیلگران سیاسی در نجف تأکید کرد: «هیچ توهینی در زندگی‌ام به این اندازه مرا آزار نداده بود که مرا به خیانت و مزدوری متهم کردند».

به نوشته روزنامه القدس العربی، صدر همچنین از رهبران سیاسی خواست تا از حاشیه‌پردازی و اهانت به دیگر رهبران خودداری کنند.

بنا بر این گزارش، شبکه دولتی العراقیه هفته گذشته برنامه‌ای را پخش کرد که «کاظم المقدادی» تحلیلگر سیاسی مهمان آن بود و طی آن سفر صدر به عربستان و امارات را «مزدوری» به ضرر وطن و ملت توصیف کرد.

در پی این اظهارات، هواداران جریان صدر خواستار برگزاری تظاهرات در مقابل ساختمان شبکه الإعلام العراقی در منطقه الصالحیه شدند، اما مقتدی صدر از آن‌ها خواست تا این تظاهرات را به تعویق بیندازند.

صدر همچنین با اشاره به اینکه در جریان سفر به عربستان با اهانت به «نوری مالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق مخالفت کرده است، افزود: «اهانت به هیچ‌یک از رهبران عراقی را نمی‌پذیرم... اختلافلات ما مربوط به داخل (عراق) است و موضوعی نیست که اجازه دخالت طرف‌های خارجی را بدهیم».

بر پایه گزارش خبرگزاری فارس، وی اظهار داشت که تمامی سفرهای خارجی‌اش با هماهنگی و همکاری با حیدر العبادی و در راستای تحکیم ارکان سیاست باز عراق با همسایگان منطقه‌ای و پایان دادن به مرحله خفقان است.

صدر در ادامه تصریح کرد که: «روابط ما با ایران ثابت و تاریخی است و هرگز علیه ایران و منافع آن نخواهیم بود». 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین