پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:18 - 1396/06/04

برگزیت دستاویز سوء استفاده از کارگران شد

اتحادیه تجارت یونایت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعدادی از شرکت‌های انگلیسی از تداوم پروسه برگزیت برای سو استفاده از حقوق کارگران خود استفاده کرده‌ و دستمزدهای آنان را بلوکه کرده‌اند.

به گزارش کارگرآنلاین، اتحادیه تجارت یونایت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعدادی از شرکت‌های انگلیسی از تداوم پروسه برگزیت برای سو استفاده از حقوق کارگران خود استفاده کرده‌اند و دستمزدهای آنان را بلوکه کرده، از پرداخت پاداش سر باز می‌زنند و یا حتی در مورد طرح پرداخت بازنشستگی، آنها را تهدید می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: نمایندگان کارگاه‌ها در اتحادیه یونایت که بزرگترین اتحادیه انگلستان است به شکل روز افزونی گزارش می‌دهند که کارفرمایان تلاش می‌کنند با زورگویی دستمزدها را فریز کنند و یا دستمزدهایی کمتر از تورم پیشنهاد می‌دهند و دلیل این کار خود را هم برگزیت ذکر می‌کنند.

این اتحادیه تجاری اضافه کرد به منظور مبارزه با شکل‌گیری چنین مشکلاتی این سازمان اطلاعاتی را از ۲۲ هزار نماینده خود جمع‌آوری کرده است و وب‌سایتی به نام «برگزیت‌چک» راه‌اندازی کرده است تا به اعضای اتحادیه در مورد موقعیت‌ها و شرایط مربوط به برگزیت اطلاع رسانی کند.

بر طبق این بیانیه، شرکت‌هایی که فرصت‌های کمتری برای سوء استفاده از کارگران داشته‌اند همان‌هایی بودند که اعضایی از اتحادیه تجاری را در استخدام خود داشتند.

اکثریت شهروندان انگلستان در رفراندومی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند. از اغاز مذاکرات برگزیت، آشفتگی‌ها و عدم قطعیت‌هایی برای اقتصاد انگلستان پیرامون پروسه خروج این کشور از اتحادیه اروپا شکل گرفته است. این شرایط حتی منجر شد ارزش پوند انگلیس سقوط کند و برخی از موسسات مالی بزرگ دفاتر کار خود را به خارج از انگلستان منتقل کنند.
منبع: مهر

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین