پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:21 - 1396/06/21

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد

پرداخت تسهیلات به ۳۰۰ هزار بازنشسته در مهرماه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات وام قرض‌الحسنه برای بازنشستگان در نظر گرفته شده که به این ترتیب به ۳۰۰ هزار نفر در مهرماه وام ۴ میلیون تومانی داده می‌شود.

به گزارش کارگرآنلاین، محمود اسلامیان در نشست خبری به مناسبت رونمایی از تندیس بازنشستگان و روز تکریم خانواده و بازنشسته گفت: واکاوی علمی در صندوق بازنشستگی انجام شده که به زودی از آن رونمایی خواهد شد چرا که تاکنون این بررسی دقیق علمی انجام نشده و هر فردی از منظر خود اظهارنظری کرده است در حالیکه ریشه اصلی مشکلات صندوق در نفت است که پول نفت باعث بسیاری از بی‌تدبیری‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم حالا که این چالش در حال رفع است مشکلات صندوق هم برطرف شود. این واکاوی علمی به برخی از کمیسیون‌های مجلس فرستاده شده و امیدواریم به ما کمک شود.

اسلامیان با اشاره به 2 چالش عمده صندوق بازنشستگی گفت: به دلیل تورم بالا در سال‌های اخیر کاهش قدرت خرید بازنشستگان را داشته‌ایم همچنین تبعیض حقوق در میان بازنشستگان وجود داشته به طوریکه 35 هزار میلیارد تومان قیمت به روز کاهش قدرت خرید در بازنشستگان است.

اسلامیان گفت: دولت کمک کرده و ردیف بودجه‌ای را برای امسال به مبلغ 2200 میلیارد تومان در نظر گرفته تا علاوه بر رشد 10 درصدی حقوق به طور میانگین حقوق بازنشستگان 18.5 درصد افزایش یافته و به صورت پلکانی این روند ادامه می‌یابد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: متاسفانه بازنشستگان با شرایط سختی زندگی می‌کنند و توقع زیادی ندارند فقط انتظار دارند که در حد خط فقر زندگی کنند.

وی در رابطه با پرداخت تسهیلات وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان گفت: در سال 92 سقف وام 2 میلیون تومان بود و به 40 هزار نفر داده می‌شد اما طی 3 سال گذشته در 3 مرحله 80 میلیارد، 250 میلیارد و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شد و امسال این رقم به 1200 میلیارد تومان افزایش یافته است.

اسلامیان گفت: به این ترتیب مبلغ وام 4 میلیون تومان شده است و به 300 هزار بازنشسته طی مراسم قرعه‌کشی در مهرماه امسال داده می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرهایی که تعداد بازنشستگان مشخص و زیادی دارند بسیاری از آنها از وضعیت امکانات و تسهیلات نارضایتی دارند به همین دلیل ساخت‌ خانه‌های امید را برای آنها آغاز کردیم. طی امسال 5 خانه امید در شهرستان‌های جیرفت، گچساران، محلات، ملایر و اردکان افتتاح می‌شود و 12 خانه نیز در حال احداث است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از امضای قرارداد هلدینگ مالی صندوق با شرکت ایران خودرو خبرداد و گفت: تسهیلاتی تا سقف 175 میلیون ریال در نظر گرفته شده که اگر خرید خودرو در اقساط 36 ماهه باشد با سود 10 درصد و در اقساط 48 ماهه سود 12 درصد خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یک هزار دستگاه در مرحله اول توافق کرده‌ایم و تا این لحظه 45 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که با مراسم قرعه‌کشی به این بازنشستگان داده می‌شود.

وی در مورد حقوق بازنشستگان نیز گفت: افزایش حقوق را امسال علاوه بر 10 درصد داشتیم چرا که 2200 میلیارد تومان دولت به صندوق کمک کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در رابطه با بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز گفت: قرارداد این بیمه امضاء شده و متأسفانه اعتباری که باید لحاظ می‌شد از سوی مجلس رد شد و امیدواریم توجه بیشتری به آن شود و در سیستم صندوق سعی شده رضایت بازنشستگان جلب شود.

وی از طراحی تندیس ویژه بازنشستگان خبرداد و گفت: این تندیس برای تکریم از بازنشستگان با همکاری مرکز هنرهای تجسمی طراحی شده که امیدواریم مورد استقبال بازنشستگان قرار گیرد و به عنوان یک برند برای بازنشستگان طی سالها مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در این مراسم ملانوروزی رئیس مرکز هنرهای تجسمی نیز گفت: صندوق‌های بازنشستگی در تمام دنیا دارای سرمایه‌های بزرگی هستند. موزه و سرمایه‌های هنری دارند که امیدواری در کشور ما نیز این بخش توسط بازنشستگان تأمین شود.

وی افزود: طراحی این تندیس فرصتی است که در اختیار صندوق گذاشته شده و ما نیز می‌توانیم به بازنشستگان کمک کنیم.

ملانوروزی گفت: سرمایه هنری می‌تواند به صورت ریشه‌ای و عمیق عرضه شود و امیدواریم این تندیس مطلع خجسته‌ای برای بازنشستگان باشد.
منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین