پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:28 - 1396/06/25

یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید عملیاتی شود

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری سازمان تامین اجتماعی گفت: انتظار داریم یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان با حمایت دولت عملیاتی شود.

به گزارش کارگرآنلاین؛ بیات رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری سازمان تامین اجتماعی در مراسم پیاده‌روی بازنشستگان و مستمری‌بگیران همزمان با روز تکریم خانواده و بازنشستگان اظهار کرد: 3 میلیون بازنشسته و مستمری بگیر در کل کشور داریم که با احتساب خانواده‌ها، تعداد خانواده بزرگ بازنشستگان به 7 میلیون نفر می‌رسد.

وی در ادامه افزود: همزمان با روز تکریم خانواده در سراسر کشور، در شهرها و شهرستان‌ها، برنامه ویژه بازنشستگان در حال برگزاری است و بیش از یک میلیون نفر در این برنامه‌ها شرکت کردند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری سازمان تامین اجتماعی گفت: به 200 بازنشسته و کار افتاده به رسم یادبود، لوح تقدیر اهدا می‌شود و از زحمات سی ساله این افراد تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم در این چهار سال از اقدامات خوب سازمان تامین اجتماعی به شمار می‌رود، اظهار کرد: بازنشستگان سی سال از بهترین سال‌های عمر خود را صرف خدمت به هموطنان و همنوعان کرده‌اند و امروز توقع دارند یک زندگی آسوده و آرام داشته باشند از این رو امیدواریم دولت دوازدهم به مشکلات بازنشستگان توجه بیشتری داشته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: به عنوان نماینده بازنشستگان تقاضا داریم که با حمایت دولت،یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان عملیاتی شود چرا که در برنامه ششم توسعه بر این موضوع تاکید ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان شرایط خوبی در زندگی روزمره ندارند، بیان کرد: ما می دانیم  دولت و سازمان از نظر مالی در وضعیت سختی به سر می‌برند، اما به عنوان نماینده بازنشستگان می‌گویم که حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کافی نیست.

رئیس کانون  بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: ما از دولت می‌خواهیم که هر چه سریعتر یکسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود. این در حالی است که در برنامه ششم توسعه بر یکسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تاکید ویژه‌ای شده است.

وی گفت:دولت پذیرفته که صندوق بازنشستگی بزرگترین چالش است و به دلیل آماده نشدن نقدینگی، گا‌هی پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران با تاخیر انجام می‌شود.

بیات با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید هر سال ١٠ درصد بدهی سازمان را دولت پرداخت کند، ادامه داد:حل مشکل درمان و تمدید بیمه تکمیلی از نان شب هم برای بازنشستگان و مستمری بگیران واجب‌تر است.

وی گفت: امنیت روانی و آسایش بازنشستگان از مهمترین دغدغه‌های سازمان است.

بیات گفت: در طرح کرامت رضوی تا کنون ٥٦ هزار بازنشسته به مشهد اعزام شدند و این طرح بهترین طرح سازمان تامین اجتماعی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین