پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:00 - 1396/06/26

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی:

تعداد بیکاران کشور به 3میلیون و سه هزار نفر رسید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اکنون تعداد بیکاران کشور به 3میلیون و سه هزار نفر رسیده است،گفت: برای کاهش این میزان بیکار باید سالانه یک میلیون نفر را روانه بازار کار کنیم.

به گزارش کارگرآنلاین، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم آغاز اجرای دو برنامه ایجاد اشتغال، با بیان اینکه در  برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها  گذشته به شکل کنونی هماهنگ عمل نکرده ایم اظهار کرد: معتقدم  با وجود هماهنگی های میان دستگاهی در  تولید اشتغال، موفق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری جزو موضوعات مهم کشور است ،افزود:موضوع  بیکاری از دولت یازدهم  به عنوان یک دغدغه و مسئله اساسی مطرح  بوده و البته  اقداماتی نیز در این راستا صورت گرفت، اما به دلایل متعدد به چشم نیامد .اکنون برای تحقق این امر چندین برنامه مختلف در اولویت قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به خروج از رکود و رشد اقتصادی در سه سال اخیر، بیان کرد: با وجود کسری رشد طی سالهای متمادی ، در سه سال پیاپی شاهد رشدی با  کیفیت بوده ایم که تأثیر خود را بر اشتغال گذاشته است.

ربیعی بیان کرد: این رشد با کیفیت، موجب شد تا جمعیت فعال کشور از 24 میلیون نفر در سال 94 به 25 میلیون و 701 هزار نفر در سال 95 برسد.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال نتوانستیم سیاست های متمرکزی را اجرا کنیم، گفت:  بیشتر بر سیاست های سرمایه‌گذاری و تولید تکیه داشته ایم اما اگر بخواهیم  شاهد رشد اشتغال  باشیم باید بر سیاست های اشتغال متمرکز شویم.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود 3 میلیون و سه هزار نفر بیکار در کشور تصریح کرد: برای کاهش  این میزان بیکار باید سالانه یک میلیون نفر را روانه بازار کار کنیم که  راهکار این امر متکی بر سیاست های اشتغال زایی  است.

 ربیعی با انتقاد از سیاست های مبتنی بر رشد و لزوم تکیه بر سیاست های اشتغالی، عنوان کرد: امروزه سیاست های مبتنی بر رشد پاسخگو نیست و اگر رشد 6 درصدی هم داشته باشیم تاثیر پنهانی بر اشتغال نخواهد داشت چراکه  نظریه های رشد کلاسیک پاسخگوی نیاز اشتغال کشور نیست.

 وی با بیان اینکه  زمانی وجود رابطه معنادار میان رشد و اشتغال مطرح بوده  و بر این باور بودیم که یک درصد رشد، صدهزار شغل ایجاد خواهد کرد ،تصریح کرد:اما امروز اینگونه نیست و قیمت تمام شده ایجاد شغل بسیار بالا رفته است.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به  وجود کسری 6 هزار شغل  در جامعه ، گفت: در حالیکه منابع دولت برای اشتغال زایی محدود است اما برنامه رشد فراگیری، مبتنی بر فقرزدایی جزو اولویت های کاری دولت قرار گرفته است.همچنین  اکنون ضرورت برنامه ریزی  برای  رسته شغل های پرکششی که  ارزش افزوده بالاتری ایجاد می کند احساس میشود.

ربیعی بیان کرد: برخی از ظرفیت های ما بخصوص در بخش خدمات مغفول مانده  و طبق آمارها عمده موفقیت ما در بحث اشتغال زایی، مربوط به همین بخش است .

 وی در پایان با اشاره به مشکلات تامین مالی طرح  اشتغال زایی گفت: در طرح اشتغال فراگیر همکاری خوبی با بانک مرکزی صورت گرفته که در نتیجه آن شاهد اثرگذاری تسهیلات  بر اشتغال خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین