پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:45 - 1396/06/26

اندیشکده بگین-سادات:

ایران، آمریکا خاک کرد!

اندیشکده صهیونیستی بگین-سادات در پژوهش جدید خود اذعان کرد ایران در خاک سوریه اروپا و آمریکا را شکست داده است.

به گزارش کارگرآنلاین، روزنامه رای الیوم در مطلبی نوشت: بر اساس جدیدترین پژوهش مرکز بگین-سادات در تل‌آویو، اروپا که از مشکل سرازیر شدن پی در پی موج پناهندگان و آوارگان رنج می‌برد، به پایان یافتن جنگ داخلی در سوریه نیاز مبرم دارد، اما صلحی که در این کشور ایجاد می‌شود، روند مهاجرت را افزایش خواهد داد.
 
مرکز-بگین سادات در جدیدترین پژوهش خود با اعلام این که در پی تضعیف داعش و باقیمانده معارضان مسلح سوریه، بشار اسد قدرت می‌گیرد، مدعی شد بزرگترین مشکل سوریه یکپارچه، تغییر بنیادین بافت جمعیتی این کشور خواهد بود. به طور کلی همه پناهندگان سوری که وارد کشور‌های غیرعربی شده‌اند، در آن کشور‌ها خواهند ماند؛ زیرا زندگی در آن کشور‌ها سازمان یافته و امن است. اما بافت جمعیتی سوریه به کلی تغییر می‌کند و سخت می‌توان پیش‌بینی کرد پناهندگان سوری از آن کشور‌ها برگردند.
 
در این پژوهش همچنین آمده است: تشدید مشکلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در اروپا و آمریکای شمالی به علت افزایش مهاجرت احتمال ظهور راست افراطی را افزایش خواهد داد و این موضوع به نوبه خود سبب تشدید تنش‌های اجتماعی و سیاسی در غرب خواهد شد.
 
در پایان پژوهش اندیشکده بگین-سادات با مطرح کردن ادعایی علیه تهران و مسکو آمده است: «بدون این که کشور‌های جهان بفهمند چه اتفاقی در حال وقوع است، تدابیری که روسیه و ایران هم‌اکنون بر سوریه تحمیل می‌کنند، واکنش‌های سلسله‌واری را برخواهد انگیخت که شامل سرازیر شدن بیشترین تعداد پناهندگان به اروپا می‌شود.»
 
طبق این پژوهش، تهران در خاک سوریه اروپا و آمریکا را شکست داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین