پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:33 - 1396/06/28

پس از دیدار با آمانو

صالحی: فراتر از توافق پادمان، پروتکل الحاقی و برجام التزامی نداریم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پس از دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ما بیش از آنچه در توافقنامه پادمان، پروتکل الحاقی و برجام آمده است، التزامی برای خود نمی بینیم.

به گزارش کارگرآنلاین، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از دیدار با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حاشیه شصت و یکمین کنفرانس عمومی آژانس در وین این ملاقات را بسیار خوب برشمرد و گفت: آمانو از اینکه ایران به تعهداتش پایبند بوده خیلی ابراز رضایت می کرد، ما هم از اینکه آژانس تا به امروز توانسته بدون سمت گیری کار را پیش ببرد، اظهار رضایت کردیم.

وی افزود: ما اعلام کردیم که به هر آنچه که در توافقنامه پادمان، پروتکل الحاقی و برجام آمده است ملتزم هستیم. هر آنچه در این سه بخش آمده باشد. بیش از این ما التزامی برای خود نمی بینیم و این را صریحا اعلام کردیم.

به گزارش فارس، معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ضمنا یکسری پروژه هایی که عزیزانمان در سازمان انرژی اتمی پیشنهاد دادند که با کمک آژانس آن پروژه ها را پیش ببرند، آنها نیز در این دیدار مطرح شد و آژانس هم آمادگی خود را برای پیشبرد این پروژه ها اعلام کرد.

وی بار دیگر گفت: در مجموع ملاقات خوب و مثبتی بود و ایشان گزارشی هم از ملاقاتهایی که با دیگران داشته، در خصوص برجام ارائه کرد و در مجموع ملاقات مثبتی بود.

صالحی افزود: تاکید ما هم این بود همانطور که در سوگندنامه مدیرکل آژانس آمده و توسط آمانو نیز قرائت شد، مدیرکل آژانس باید مستقلانه عمل کند و گوش به توصیه های دیگران نداشته باشد. تا به امروز احساسمان این است که آژانس به این سوگندنامه بخصوص در ارتباط با برجام وفادار بوده است.

وی درباره اینکه آیا قرار است آمانو سفری به ایران داشته باشد؟ نیز گفت: در رابطه با این موضوع صحبتی انجام نشد./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین