پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:46 - 1396/06/29

کشف تخلف بزرگ در شهرداری قالیباف

من ۳۵ سال در حوزه‌های دولتی و خصوصی کار کردم و مدتی نیز معاون برنامه‌ریزی و بودجه بنیاد شهید بودم، یعنی با عدد و رقم بودجه آشنا هستم اما هنوز متوجه ساختار مالی شهرداری نشدم و راحت نمی‌توانم بگویم در این ساختار مبهم، درآمد کدام است.

به گزارش کارگرآنلاین، محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و از اعضای شورای شهر تهران به تازگی در یک گفت‌وگو که سایت روزنامه وقایع اتفاقیه آنرا منتشر کرده، گفته است: من ۳۵ سال در حوزه‌های دولتی و خصوصی کار کردم و مدتی نیز معاون برنامه‌ریزی و بودجه بنیاد شهید بودم، یعنی با عدد و رقم بودجه آشنا هستم اما هنوز متوجه ساختار مالی شهرداری نشدم و راحت نمی‌توانم بگویم در این ساختار مبهم، درآمد کدام است.

او همچنین با اشاره به هزینه‌های ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران، تصریح می‌کند:

    «ساختار رویکردهای بودجه باید اصلاح شود. برای مثال شنیده‌ام شهرداری ۲۲۰ میلیون تومان برای فردی جریمه تعیین کرده اما با ۱۵ میلیون تومان مسئله حل‌وفصل شده است. متأسفانه مناسبات ناسالمی نیز در این میان وجود داشته است. معلوم است که روش‌های شهرداری مشکل دارد. جای سؤال دارد شهردار چه قدر می‌تواند بخشودگی انجام دهد اما آنچه مسلم است این است که رویکردها و ساختار باید اصلاح شود.»

*کشفیات اصلاح‌طلبان شورای شهر از «تخلفات گسترده»! در شهرداری تهران و در کارنامه جهادی محمدباقر قالیباف فقط منوط به این مورد نیست.

پیش از میرلوحی، مرتضی الویری، دیگر عضو معمّر شورای شهر تهران نیز طی اظهاراتی با اشاره به دیدار خود با محمدباقر قالیباف از این گفته بود که گزارش‌هایی مبنی بر «تخریب ۴ باغ» وجود دارد. او البته هرگز گفته‌های خود را اثبات نکرد و سندی هم به رسانه‌ها نداد.حتی به گفته الویری، شهردار سابق تهران نیز گزارش‌های او را تأیید نکرده بود.

در کنار این افشاگری‌ها از «تخلفات گسترده در شهرداری تهران»! که ساختاری گسترده و به اندازه چند وزارتخانه دارد، اصلاح‌طلبان شورای شهر گفته‌اند که قصد دارند طی ۱۰۰ روز آینده گزارشی را از وضعیت تهران به مردم ارائه کنند!

گزارشی که تحلیلگران معتقدند هدفی غیر از سیاه‌نمایی غیر مستند علیه قالیباف ندارد و حرف دندانگیری غیر از امثال تخلفات گسترده‌ای که میرلوحی و الویری گفته‌اند! نیز در آن یافت نخواهد شد.

اصلاح‌طلبان شورای شهر، پیش از این صراحتاً یا به تلویح بر «گوشمالی قالیباف» و «برنامه‌ریزی برای نقد قالیباف» نیز اشاره و تأکید کرده‌اند.

این در حالیست که تاکنون هیچ نهاد نظارتی، امنیتی یا قضایی چیزی به نام تخلفات گسترده را در سابقه ۱۲ ساله قالیباف در شهرداری تهران تأیید نکرده است و در تخلفات کوچک و موردی نیز تا این لحظه تنها چیزی که از قالیباف کشف شده؛ عزم او برای مبارزه با فساد در شهرداری و قطع دست جریانات فسادانگیز بوده است.

گفتنیست بر اساس رصد ما، تا این لحظه حتی یک خط برنامه‌ریزی مدون برای پیشرفت سریع‌تر شهر تهران و مقولات شهری از سوی اعضای شورای شهر جدید ارائه نشده و آنها صرفاً مشغول پیگیری مقولاتی مثل خرید تبلت، برگزاری همایش حقوق شهروندی، تخریب قالیباف، پیگیری حضور زنان در مناصب شهرداری و سایر خواسته‌های سیاسی جریان چپ بوده‌اند.

برخی معتقدند تکرار سرنوشت شورای شهر اول تهران که با اکثریت چپ به انحلال انجامید، برای شورای پنجم نیز به شدت متحمل است و البته اصلاح‌طلبان شورای شهر با رفتارهای عجیب خود بر گرمای این احتمال می‌افزایند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین