پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:40 - 1396/07/02

نذر ۸ میلیاردی خیرین برای ترویج فرهنگ عاشورا

مدیر انتشارات هزاره ققنوس از اجرای دور جدید نذر کتاب همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد و گفت: در ۱۴ دوره گذشته که این طرح اجرا شده، ۸.۷ میلیارد ریال کتاب نذر شده است.

به گزارش کارگرآنلاین، مدیر انتشارات هزاره ققنوس و بانی طرح نذر کتاب، از اجرای پانزدهمین دوره این طرح خبر داد و گفت: در این دوره از طرح حدود 25 ناشر فعالیت دارند. این طرح از آغاز ماه محرم شروع می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد. در این مدت بیش از 100 عنوان کتاب با موضوع دین، عاشورا و سیره اباعبدالله(ع) در قالب نذر کتاب توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این طرح، اطلاع‌رسانی درباره قیام کربلا و اهداف امام حسین(ع) از این قیام است، ادامه داد: قیام امام حسین(ع) برای به دست آوردن منابع مادی قیام نکردند، ایشان حتی در روز عاشورا برای آگاهی دشمن سخنرانی کردند تا راه را به آنها نشان دهند، از این رو ما نیز قصد داریم تا با این نذر معنوی و فرهنگی، در زمینه اهداف قیام کربلا اطلاع‌رسانی کنیم.
 
بانی نذر کتاب به برنامه سیزدهمین دوره این طرح اشاره کرد و یادآور شد: ما به همه درخواست‌ها پاسخگو هستیم. دبیرخانه نذر کتاب آمادگی دارد تا در هیئاتی که علاقه‌مند هستند، کتاب‌های این طرح را توزیع کند. در صورت تمایل هیئات، این کار به صورت رایگان صورت خواهد گرفت. علاوه بر این، علاقه‌مندان برای مشارکت در اجرای این طرح، می‌توانند با مراجعه به سایت نذر کتاب به نشانی nazreketab.com یا با ارسال پیامک به شماره 0210000365 و یا از طریق کانال تلگرامی https://telegram.me/nazrkatab می‌توانند در خرید یا توزیع آثار مشارکت کنند. علاقه‌مندان می‌توانند در زمینه معرفی کتاب، خرید آثار(به صورت نیم‌بها یا تمام بها) و توزیع کتاب‌ها مشارکت کنند، تنها درخواست ما این است که علاقه‌مندان در هر کدام از مراحل که شرکت می‌کنند، آداب این نذر را هم رعایت کرده و آش ریخته را نذر امامزاده نکنند؛ به این معنی که کتاب‌هایی که از نظر کیفیت پایین هستند یا از نظر محتوایی قابل قبول نیستند، وارد این نذر نکنند.

حاجی‌آبادی به میزان گردش مالی این نذر در 14 دوره گذشته خبر داد و گفت: طی 14 مرحله اجرای طرح نذر کتاب از سال 1388 تا اردیبهشت ماه سال جاری، نزدیک به 72 هزار جلد کتاب نذری(با سرانه قیمت پشت جلد حداقل 120 هزار ریال) به ارزش ریالی حدود 8.7 میلیارد ریال بین مردم توزیع شده است.
تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین