پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:00 - 1396/07/04

روایت موسوی بیوکی از نشست امروز فراکسیون امید باکرباسیان و سیف

شکایت روسای کاسپین برای توقف واریز مبلغ 1500 میلیاردی بانک مرکزی به سپرده‌گذاران

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: قرار بود سپرده گذارانی که تا مبلغ 200 میلیون تومان سپرده در موسسه کاسپین داشتند با آنها تسویه حساب شود که رؤسای کاسپین و صاحبان سهام آنها شکایتی تنظیم کردند که بر این اساس واریز مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان متوقف شود.

به گزارش کارگرآنلاین، سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح نشست صبح امروز سه‌شنبه (4 مهر ماه 96) فراکسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی و اعضای فراکسیون برگزار شد.

وی با بیان اینکه نشست امروز با محوریت بررسی مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین وضعیت بانکی برگزار شد، افزود: نمایندگان در این جلسه مسائلی که درباره وضعیت بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری وجود داشت را از وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی مطرح کردند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: پس از سؤالات مطروحه از سوی اعضا، آقای کرباسچیان و سیف توضیحاتی در این بین ارائه کردند و با توجه به اینکه بودجه سال 97 در دست بررسی و برنامه ششم توسعه نیز و در برنامه ششم توسعه مواد قانونی در آن مندرج شده است لذا ما برای اینکه برنامه‌های مشخص نظام بانکی و منابع مالی را داشته باشیم خواسته‌ها و برنامه‌های خود را در این رابطه مطرح کردیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: پس از ارائه برنامه‌های اعضای فراکسیون، وزیر اقتصاد خواستار هماهنگی بیشتر مجلس شورای اسلامی با وزارت اقتصاد شد و در مجموع بحث مفصلی درباره چگونگی اصلاح نظام بانکی صورت گرفت.

وی با اشاره به جزئیات دیگر مطرح شده در نشست مذکور، خاطرنشان کرد: در این جلسه آقای سیف همچنین تاکید کرد که لایحه اصلاح نظام بانکداری که از سوی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است باید زودتر به نتیجه برسد تا مشکلات موجود در این حوزه زودتر حل شوند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: آقای سیف همچنین توضیحاتی درباره لایحه اصلاح نظام بانکداری به اعضای فراکسیون ارائه کرد و ضمن آن تاکید کرد که بین درآمد بانک‌ها و هزینه‌ها باید تعادلی برقرار شود و ضمن آن به تشریح وضعیت نقدینگی در کشور و مسائل و مشکلات مالی و اعتباری از جمله کاسپین ارائه کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین عنوان شد که سهامداران مؤسسات مالی و اعتباری به ویژه موسسه کاسپین عمدتا به دنبال این موضوع هستند که تعداد بیشتری از مردم را به عنوان سهامداران خود معرفی کنند که با توضیحات رئیس بانک مرکزی متوجه شدیم این موضوع اتفاق افتاده است. به عنوان مثال مؤسسه مالی و اعتباری ثامن حدود2 میلیون و چند سهامدار معرفی کرده بود که پس از بررسی و کسب آمار دقیق دریافتیم که این تعداد یک میلیون نفر است.بنابراین به دنبال این هستند که جمعیتی را به دنبال خود داشته باشند.

وی با اشاره به تصمیم بانک مرکزی مبنی بر واریز مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان به موسسات کاسپین برای رفع مشکلات آن گفت: بر اساس این مصوبه و تصمیم مقرر شده بود سپرده گذارانی که تا مبلغ 200 میلیون تومان سپرده در موسسه کاسپین داشتند با آنها تسویه حساب شود که با توضیحات آقای سیف متوجه شدیم رؤسای کاسپین و صاحبان سهام آنها از جمله فرشتگان شکایتی تنظیم کردند که بر این اساس واریز مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان متوقف شود که این موضوع مورد انتقاد شدید نمایندگان قرار گرفت.

عضو فراکسیون امید مجلس در خاتمه اعلام کرد که پس از طرح شکایت صاحبان سهام مؤسسه کاسپین و موارد اعتراضی اعضا مقرر شد جلسه بعدی فراکسیون نیز با محوریت بررسی این موضوع و مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری برگزار شود و طی آن موضوعات نیمه تمام مانده این جلسه مورد بررسی اعضا قرار گیرد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین