پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:00 - 1396/07/04

برقراری تعادل میان زندگی شخصی و کار با ۵ توصیه کلیدی

امروزه با وجود شرایط فشرده کاری به سختی می‌توان تعادل بین زندگی شخصی و کار را به نحوی رضایت بخش حفظ کرد که همین امر در بسیاری از موارد به خستگی مفرط منجر می‌شود.

به گزارش کارگرآنلاین، کار بیش از حد می‌تواند منجر به خستگی مفرط جسمی و روانی شود، بی‌انگیزگی ایجاد کند و در عین حال نیز فرد به خاطر کار بیشتر، مزد بیشتری دریافت نمی‌کند.

در این خبر قصد داریم به چند نکته کلیدی برای حفظ این تعادل و جلوگیری از پرداختن افراطی به مقوله کار و مسائل مرتبط با آن اشاره کنیم. نکات کلیدی به شرح زیر است:

تلفن هوشمند را کنار بگذارید
برای اینکه در زمان‌های آزاد با دغدغه‌های شغلی درگیر نباشید ایده خوبی است به پیام‌ها و تماس‌های تلفنی در خارج از زمان کار پاسخ ندهید. همچنین در صورتیکه کارفرما هستید یا دورکاری دارید برای خودتان ساعت کاری در طول روز در نظر بگیرید.

اجازه ندهید نگرانی‌های شغلی زمان و وقت شخصی‌تان را به خود اختصاص دهند
به سختی می‌توان موضوعات مرتبط با کار را که در طول روز فکر را به خود مشغول می‌کنند، کنار گذاشت، اما مطالعات نشان می‌دهد این استرس می‌تواند بر روابط خانوادگی فرد تاثیر منفی داشته باشد.

کار بیش از حد می‌تواند منجر به خستگی مفرط جسمی و روانی شود، بی‌انگیزگی ایجاد کند و در عین حال نیز فرد به خاطر کار بیشتر، مزد بیشتری دریافت نمی‌کند

لباس مناسب محل کار بپوشید
در صورتیکه در محیط کار مجبور به پوشیدن لباس فرم نیستید بهتر است پوشش مناسبی را برای محل کارتان در نظر بگیرید. بررسی‌ها نشان می‌دهد نوع پوشش فرد بر نحوه فکر کردن افراد نسبت به خود و دیگران تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین داشتن انواع مشخصی از لباس مناسبِ محل کار اعتماد به نفس را تقویت کرده و به فرد امکان می‌دهد در محیط کار عملکرد بهتری داشته باشد.

در مسیر رفت و آمد به محل کار مطالعه کنید
تحقیقات نشان می‌دهد مطالعه کردن به شکل‌های متعددی زندگی را تقویت می‌کند که یکی از آن‌ها کاهش سطح استرس است. همچنین مطالعه کردن می‌تواند به فرد کمک کند استرس‌های قابل پیش بینی قبل از کار را از بین برده و به ایجاد فضای آرام پس از آن نیز کمک کند.

از دیگران در انجام کار‌های خانه کمک بگیرید
مطالعات نشان می‌دهد محول کردن بخشی از وظایف همچون انجام کار‌های خانه به دیگران می‌تواند حس رضایت از زندگی را افزایش دهد. بازگشت از محل کار به خانه و روبرو شدن با انبو‌ها از ظرف‌های کثیف اغلب افراد شاغل را مضطرب می‌کند و به همین دلیل بهتر است وظایف خانه با سایر اعضای خانواده تقسیم کنید یا شاید حتی لازم شود افرادی را استخدام کنید تا در برخی کار‌ها به شما کمک کنند.
منبع: ایسنا
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین