پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:21 - 1396/07/04

نظام ارجاع داخلی در ١٠ استان کشور اجرایی می شود

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با حضوردر برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوسیما که به موضوع کیفیت خدمات درمان بیمارستان های دولتی اختصاص داشت به تشریح فعالیت های این سازمان پرداخت.

به گزارش کارگرآنلاین، مهدی درخشان در این گفتگو با بیان اینکه نوبت دهی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی از راههای مختلف انجام می شود، گفت:  بیمه شدگان می توانند تلفنی، اینترنتی، حضوری و یا از طریق اپلیکیشن های موبایل نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اینکه نظام ارجاع می تواند به کاهش ازدحام در مراکز درمانی کمک کند، گفت: اجرای نظام ارجاع از برنامه های مهم سازمان تامین اجتماعی است .

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرایی شدن نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی این سازمان در ١٠ استان کشور به صورت پایلوت اظهار داشت: این طرح در یک استان به صورت کامل اجرایی شده است.

دکتر درخشان افزود: در نظام ارجاع داخلی برای بیمه شدگان پرونده الکترونیکی تشکیل می شود و پزشکان ابتدا به پزشک عمومی راهنمایی و درصورت نیاز برای پزشک متخصص نوبت دهی انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از خدمات درمانی از سوی مردم گفت: فرهنگ سازی در این زمینه مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: از زمان حضور بیمار در اروژانس بیمارستان های تامین اجتماعی، برای فرد پرونده تشکیل و مراحل درمان آغاز می شود و در صورت نیاز به انتقال به مرکز درمانی دیگر ، بیمارستان اخذ نوبت و انتقال بیمار را خود انجام می دهد.

مدیرعامل بیمارستان تامین اجتماعی میلاد نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه به اهمیت پزشک خانواده و نظام ارجاع در مراکز درمانی کشور اشاره کرد و گفت: روزانه ۵۵٠٠ نفر در درمانگاه بیمارستان میلاد به صورت سرپایی ویزیت انجام می شود و و همچنین  روزانه ٢ هزار مراجعه به اورژانس این بیمارستان داریم.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین