پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:28 - 1396/07/04

آزار جنسی نماینده زن را وادار به استعفا کرد +عکس

در پی آزار جنسی چندین زن توسط نماینده حزب دمکرات ها، هانا ویگ، نماینده پارلمانی حزب دمکرات‌های سوئد از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، یکی از نمایندگان پارلمانی حزب دمکرات‌های سوئد به دلیل آزار جنسی و بی نظمی‌های مالی، از این حزب کناره گیری کرد.

او در گفتگو با برنامه Kalla Fakta  تلویزیون سوئد تصریح کرد که توسط یکی از همکاران عالی رتبه پارلمانی خود از حزب دمکرات‌های سوئد مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

هانا ویگ گفت که همکار او دستش را روی گلوی او گذاشته و با یک انگشت شکمش را فشار داده است.

این اتفاق در سال ۲۰۱۲ رخ داده و هانا ویگ به جای اینکه مورد حمایت حزب قرار بگیرد با رفتار تحقیرآمیز و زننده مواجه شده است.

پر وگه لوف، معاون سابق امنیتی حزب دمکرات‌های سوئد به این برنامه تلویزیونی گفت که این نماینده مرد، چندین زن را تا به حال مورد آزار جنسی قرار داده است. ده نفر از اعضای حزب دمکرات‌های سوئد که برنامه Kalla Fakta  با آنها مصاحبه کرده است درباره یک فرهنگ رایج در این حزب شهادت می‌دهند که بر اساس آن افراد ممکن است تحت اذیت و آزار قرار بگیرند یا به اخراج از حزب تهدید شوند.

مادلن لارشون، نماینده دمکرات‌های سوئد در شورای شهر فولشوپینگ نیز از این حزب کناره گیری می‌کند و می‌گوید همچون هانا ویگ مورد آزار جنسی قرار گرفته است: آنها مثل یک گروه جنایتکار هستند که آدم را در صورت اعتراض به کارهایشان بدون مجازات نمی‌گذارند.

اما هانا ویگ سومین زنی است که حزب دمکرات‌های سوئد را ترک می‌کند. آنا هاگوال و مارگارتا لارشون دو زن دیگر از این حزب هستند که از آن کناره گیری کرده‌اند.

مدیر مطبوعاتی حزب دمکرات‌های سوئد به روزنامه اکسپرسن گفته است که این حزب از آنچه درباره هانا ویگ اتفاق افتاده مطلع نبوده است: به ما گفته نشده بود که چه کسی مورد آزار قرار گرفته یا چه کسی این کار را انجام داده است. ما فقط دراینباره مطالبی شنیدیم و سپس تلاش کردیم درباره ماجرا اطلاعاتی به دست آوریم. با افرادی که ممکن است با این گروه پارلمانی کار کنند تماس گرفتیم و جویای اطلاعات بیشتر شدیم اما کسی به ما پاسخ روشنی نداد.

با اینهمه او در گفتگو با روزنامه آفتونبلادت از شکایت حزب دمکرات‌های سوئد به پلیس درباره اتهام مطرح شده خبر می‌دهد و می‌گوید که این کار، صبح امروز صورت گرفته است.

منبع: جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین