پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:42 - 1396/07/05

حزب الله عراق:

بارزانی روی دیگر ابوبکرالبغدادی است با او برخورد می کنیم

سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت: مسعود بارزانی روی دیگر ابوبکر البغدادی است و ما با او به عنوان یکی از ابزارهای آمریکا در منطقه برخورد خواهیم کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، هرگاه عراق به مرحله ای نزدیک می شود که یکی از بحران های تهدید کننده وحدت و موجودیت خود را پشت سر بگذارد با بحران جدیدتری مواجه می شود.

از سال 2003 تا کنون عراق هیچ دوره زمانی با ثبات سیاسی و امنیتی طولانی مدت را تجربه نکرده است. از زمان مطرح شدن گزینه های طرح خاورمیانه جدید، خطر تجزیه و جدایی یک بخش از خاک عراق به یکی از نگرانی های مردم این کشور تبدیل شده است. اما با استمرار آرزوی کردها برای جدایی، این موضوع به عنوان یکی از موضوعاتی که بیشترین چالش ها را برای عراق ایجاد کرده است ،همچنان پابرجاست.

 اکنون مردم عراق در مقابل نقطه عطف تاریخی مهمی قرار دارند، پس از نزدیک شدن به شکست داعش و پایان حضور این گروه در تمام خاک عراق، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان بر برگزاری همه پرسی جدایی اصرار دارد. تهدیداتی از سوی ترکیه و ایران و حکومت مرکزی عراق متوجه منطقه کردستان است و جامعه جهانی نیز این جدایی را رد کرده است.

اکنون سؤال این است که پس از اعلام نتیجه این همه پرسی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا کردها این بار موفق می شوند آرزوی دیرینه خود را به واقعیت تبدیل کنند؟ گروه هایی که نقش نظامی مهمی در تحولات عراق دارند چگونه به نتایج این همه پرسی واکنش نشان می دهند؟
گزارشگر این شبکه در گفتگویی ویژه با جعفر الحسینی سخنگوی گردان های حزب الله عراق به بررسی موضوع همه پرسی منطقه کردستان و پرسش های طرح شده پرداخت.

جعفر الحسینی در پاسخ به این پرسش که چرا گردان های حزب الله اعلام کرده است، نتیجه همه پرسی را هر چه که باشد نخواهد پذیرفت و دیدگاه شما در مورد مسائل تکنیکی مربوط به سازماندهی این همه پرسی چیست، گفت: در ابتدا باید بگویم قبل از اینکه هرگونه تصمیمی در خصوص همه پرسی اتخاذ شود این همه پرسی باطل است، بنابراین ما به عنوان گروه های مقاومت و حکومت مرکزی عراق و حتی کشورهای منطقه، هر تحولی که پس از همه پرسی رخ دهد و همچنین نتیجه آن را به رسمیت نخواهیم شناخت. تمام طرف ها نتایج این همه پرسی را به رسمیت نمی شناسند. از سوی دیگر ما به واسطه حضور نیروهای خود در مناطقی از کردستان مانند اربیل  و سلیمانیه و دهوک از اوضاع داخلی این منطقه و اقدامات مسعود بارزانی آگاهی داریم، کردستان بخشی از خاک عراق است که تحت رعب و وحشت مسعود بارزانی قرار گرفته است و وظیفه ما این است که از مردم کرد در این منطقه محافظت کنیم.

حکومت های متعدد در بغداد همیشه آگاه بوده اند که بارزانی به سوی برگزاری همه پرسی جدایی پیش می رود و او نیز همیشه شرکای سیاسی و حکومت های مستقر در بغداد را به این موضوع تهدید کرده است. ما خود را برای این موضوع آماده کرده بودیم و می دانستیم مسعود بارزانی ملت کرد را در سلیمانیه، اربیل، و دهوک و در برخی مناطق مورد نزاع با بغداد مانند کرکوک و مناطقی از دیاله و کوت به شرکت در همه پرسی و رأی دادن به نفع جدایی مجبور خواهد کرد.

بنابراین ما از اهداف پنهانی بارزانی سخن می گوییم که می خواهد مردم کرد را به شرکت در همه پرسی مجبور و در این زمینه به عنوان یک دیکاتور عمل کند، این در حالی است که هدف بارزانی فقط تأیید اهداف خود و اجرای خواسته های شخصی است.

آرزوی جدایی، آرزوی خاندان بارزانی است نه ملت کرد
الحسینی در توضیح این مسأله که بارزانی امروز در سخنان خود از دموکراسی سخن گفت و اینکه تمام طرف ها باید در قالب یک روند دموکراتیک خواسته مردم کرد را که می خواهد سرنوشت خود را تعیین و از عراق جدا شود بپذیرند، با توجه به اینکه آرزوی کردها در جدایی موضوع جدیدی نیست و آنها جدایی را حق خود می دانند، شما بر اساس چه ملاحظاتی این سخنان بارزانی را نمی پذیرید، گفت: آرزوی جدایی آرزوی ملت کرد نیست بلکه آرزوی خاندان بارزانی است، او این آرزو را به صورت خانوادگی به ارث برده است و  می خواهد به جدایی در شمال عراق برسد تا سلطه خود بر سه استان شمالی را ادامه دهد. از سوی دیگر او می خواهد با جدایی از پیگردهای قانونی فرار کند، چرا که او از دو سال پیش صلاحیت قانونی خود را به عنوان رئیس منطقه کردستان از دست داده است.

رسیدن به جدایی در شمال عراق سودی به مردم کرد نمی رساند و آنها این گزینه را انتخاب نمی کنند. کردها خواهان ثبات و امنیت و زندگی آرام هستند که در قالب عراق یکپارچه فراهم شود نه در قالب جدایی که مسعود خواهان آن است.

تقلب در همه پرسی
به گزارش خبرگزای صدا و سیما، الحسینی در پاسخ به این پرسش که آیا گمان نمی کنید که هشتاد درصد رأی آری در این همه پرسی تأییدی بر خواسته بارزانی برای جدایی است، گفت: چه کسی مطمئن است که هشتاد درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی رأی آری داده اند و یا اصلا هشتاد درصد از مردم کرد در این همه پرسی شرکت کرده اند؟ آمار مشارکت به اندازه ای که در رسانه ها اعلام شد نبوده است، هیچ گونه نهاد نظارتی محلی یا منطقه ای یا سازمان ملل بر این همه پرسی نظارت نداشت. ما با چشم خود و از طریق صفحات تلویزیون دیدیم که چگونه در این همه پرسی اعداد و ارقام اعلام شده و در اوراق انتخاباتی تقلب صورت گرفت.

نمی گذاریم اهداف شخصی بارزانی محقق شود
جدای از اتفاقاتی که در این همه پرسی رخ داد و میزان مشارکتی که از رسانه ها اعلام شد، ما به عنوان نیروهای مقاومت اسلامی و مردم عراق تمام این اعداد و ارقام و تمام این اقدامات را رد می کنیم و هرگز جدایی در منطقه شکل نخواهد گرفت. کردها مثل گذشته با مردم عراق به زندگی خود ادامه خواهند داد. به فرض اگر این اعداد صحیح هم باشند ما اجازه نخواهیم داد جدایی کردستان که یکی از اهداف شخصی مسعود بارزانی است در شمال عراق محقق شود، چرا که این یک طرح در مسیر برنامه های آمریکا و یکی از ابزارها برای اجرای خواسته های آمریکا در شمال عراق خواهد بود و این موضوع نه فقط بر عراق بلکه بر کل منطقه تأثیر خواهد داشت و بحران های مدوامی ایجاد خواهد کرد.

دیکتاتوری بارزانی درسه استان کردنشین عراق/حیات خلوت برای اسراییل
کردها به عنوان برادران ما زندگی خود را با عراقی ها ادامه خواهند داد و ما نیز به عنوان گروه های مقاومت مأموریت داریم آنان را از دست مسعود بارزانی نجات دهیم چرا که او در سه استان کردنشین یک دیکتاتوری ایجاد کرده است و با یک اقدام خائنانه می خواهد حیات خلوتی برای اسرائیل در عراق و منطقه ایجاد کند.

بارزانی رییس منطقه کردستان عراق نیست
ما در چند روز آینده به صورت صریح و آشکار موضع خود را در برابر مسعود اعلام خواهیم کرد. موضع ما در مورد او همانند موضع مان در مورد ابوبکر البغدادی است، او اکنون همان نقش البغدادی را ایفا می کند. بارزانی وجهه قانونی خود را در منطقه کردستان از دست داده است و مهلت ریاستش دو سال است که به پایان رسیده است و اکنون رئیس منطقه کردستان به حساب نمی آید.

بارزانی مجری نقش البغدادی در طرح آمریکا برای تجزیه عراق
بارزانی همان نقش البغدادی را در اجرای طرح آمریکا و تقسیم عراق و وارد ساختن منطقه در بحران های جدید ایفا می کند، ما با مسعود بارزانی و تمام رفتارهای او با همان قاطعیت و قدرتی که با داعش برخورد کردیم برخورد خواهیم کرد. بارزانی اکنون به یکی از ابزارهای آمریکا تبدیل شده است و ما با او مقابله خواهیم کرد.
العالم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین