پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:00 - 1396/07/13

واکنش آمریکا به سفر اردوغان به تهران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سفر رئیس‌جمهور ترکیه به تهران واکنش نشان داد.

به گزارش کارگرآنلاین، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران درباره سفر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به ایران اظهارنظر کرد.

طبق گزارش وب‌سایت‌ وزارت خارجه آمریکا، یک خبرنگار در نشست خبری روزانه از «هیثر ناوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرسید: «امروز پادشاه عربستان سعودی به مسکو سفر کرد و همزمان، رئیس‌جمهور ترکیه هم به تهران رفت.»

این خبرنگار ادامه داد: «هر دوی آنها متحدان پایدار آمریکا هستند. آیا شما احساس نمی‌کنید که متحدان آمریکا دارند به نوعی از این کشور جدا می‌شوند و به سمت کشورهای دیگر رفته تا شاید، ائتلاف‌های جدید تشکیل بدهند؟»

«ناوئرت» در جواب این سوال گفت: «وزیران خارجه و رهبران کشورها از سایر نقاط دنیا اجازه دارند برای ملاقات با همتایان خودشان در سایر کشورها سوار هواپیما شوند و به آن کشورها بروند.»

وی تصریح کرد: « اسم این دیپلماسی است. خیلی وقت‌ها ما همین کار را می‌کنیم، آنها هم همین کار را می‌کنند. از نظر من، روابط ما با هیچکدام از این کشورهای بزرگ تغییر پیدا نمی‌کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه در جواب سوال این خبرنگار مبنی بر اینکه آیا سفر پادشاه عربستان به مسکو یا اردوغان به تهران برای واشنگتن مایه نگرانی نیست گفت: «یکبار دیگر می‌گویم، اسم این دیپلماسی است.»

 رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه در راس هیئتی بلند پایه با استقبال محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و خلوصی آکار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وارد تهران شد.

در این سفر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه، نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد، برات آلبایراک وزیر انرژی، بولنت تفنگچی وزیر گمرگ و تجارت، سلیمان سویلو وزیر کشور، نعمان کورتولموش وزیر فرهنگ و گردشگری و مهدی اکر معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه، اردوغان را همراهی می‌کنند.

اردوغان برای حضور در چهارمین نشست راهبردی دو کشور و نیز بررسی تحولات منطقه‌ای و روابط دوجانبه به ایران سفر کرده است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین