پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:20 - 1396/07/28

نماینده مردم زرند در مجلس:

حل مشکل بیکاری بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم ممکن نیست

یک نماینده مجلس گفت: تا دولت زیر ساختهای اشتغال را فراهم نکند و مجلس قوانین مزاحم کار و صنعت را اصلاح کند نباید امیدی به بهبود وضعیت فعلی اشتغال در کشور داشت.

به گزارش کارگرآنلاین، حسن لطفی، نماینده‌ی مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت اشتغال و بیکاری در کشور گفت: مهترین مشکلی که اکنون در حوزه اشتغال  در سطح کشور وجود دارد و تولید و صنعت را  تحت تأثیر خود قرار داده است پیچیدگی قوانین کار و تأمین اجتماعی است.

وی مشکل بعدی را قانون امور مالیاتی دانست و افزود: از موارد دیگری که باعث کندی در مسیر تولید کشور شده است قانون بانکداری است که نیاز به اصلاح به سود تولید دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا دولت زیر ساختهای اشتغال را فراهم نکند و مجلس قوانین مزاحم کار و صنعت را اصلاح کند نباید امیدی به بهبود وضعیت فعلی اشتغال در کشور داشت گفت:‌گام اول برای حرکت به سمت رونق تولید و ایجاد اشتغال ایجاد زیر ساختها به وسیله دولت و اصلاح قوانین دست و پا گیر تولید به وسیله مجلس شورای اسلامی است که بسیاری از صنعت کشور را با چالش مواجه کرده است.

لطفی با بیان اینکه به اندازه کافی کارخانه و صنایع پیشرفته در کشور وجود دارد  گفت: اما بازار کار مناسب در کشور وجود ندارد که عامل اصلی آن سه عاملی است که به آن اشاره شد چراکه این موارد کارفرمایان را در جذب کارگران با موانعی مواجه کرده است.
منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین