پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:00 - 1396/08/02

احتمال بازنگری در طرح تحول سلامت + جزئیات

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از احتمال بازنگری در طرح تحول سلامت خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، اکبر ترکی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس مجلس شورای اسلامی  از سفر کار‌گروه فرهنگی، اجتماعی و بهداشت کمیسیون اصل نود به استان تبریز خبر داد و گفت: این سفر و بازدید میدانی از روز گذشته (دوشنبه 1 آبان) تا چهارشنبه (4 آبان) انجام می‌شود.

وی افزود: گزارشات و شکایاتی از تخلفات صورت گرفته در حوزه بهداشتی و اجرای طرح تحول سلامت این استان به کمیسیون اصل 90 واصل شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به محور‌های گزارشات و تخلفات واصل شده در بخش سلامت و اجرای طرح تحول سلامت به کمیسیون، اظهار داشت: نحوه اجرای این طرح، نحوه درآمد و هزینه‌کرد طرح مذکور، بحث تعرفه‌های پزشکی و همچنین مشکلات به وجود آمده در پرداختی بیمارستان‌ها به پرسنل و همچنین مشکلات به وجود آمده در بخش پرداخت بیمه‌ها به پزشکان و بیمارستان‌ها از جمله محور‌های این گزارشات و تخلفات است.

ترکی با بیان اینکه گزارش نهایی کمیته‌های تخصصی کمیسیون درباره تخلفات صورت گرفته در طرح تحول سلامت تقریباً رو به پایان است، گفت: این گزارش به کمیسیون اصل 90 و  بهداشت مجلس ارائه خواهد شد و در صورت نیاز نیز در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود، همچنین قرار است گزارش مذکور در اختیار مسئولان وزارت بهداشت و درمان نیز قرار گیرد.

عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه در سفر اعضای کار‌گروه به استان‌ها، جلساتی را با روسای دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها داشتیم که نتیجه این جلسات به مسئولان وزارت بهداشت و درمان منتقل شده، گفت: در جلساتی که با وزیر بهداشت و معاونان‌شان داشتیم نتایج بازدید‌های میدانی را به آنها منتقل کردیم که در نهایت مسئولان وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدند که باید در این طرح بازنگری ایجاد شود تا مشکلات پیش‌روی طرح تحول سلامت برطرف شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس درباره محور‌های این بازنگری به تسنیم گفت: سیستم ارجاع که باید طبق برنامه ششم توسعه اجرایی شود، هدایت‌های بالینی، هزینه و درآمد طرح تحول سلامت، تعرفه‌ها و سطح‌بندی در ارائه خدمات سلامت به مردم و همچنین تجدیدنظر در سطح پرداختی مردم از جمله محور‌های مورد نظر در بازنگری طرح تحول سلامت است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین