پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:20 - 1396/08/02

خیال‌پردازی نماینده دموکرات:

اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران، تهران را مجبور به التماس به آمریکا می‌کند!

نماینده دموکرات کنگره آمریکا مدعی شد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، این کشور را در مقابل آمریکا به زانو در می‌آورد.

به گزارش کارگرآنلاین، «برد شرمن»، نماینده دموکرات کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در یک نشست در مؤسسه «هادسون» با بیان اظهاراتی ضدایرانی مدعی شد: «کمپین اعمال «بالاترین حد تحریم ها» علیه ایران می تواند این رژیم را وادار به التماس به آمریکا کند.»

او در این خصوص ادعا کرد: «اگر ما به اندازه کافی سخت‌گیری کنیم، آنها (ایرانی‌ها) برای مذاکره در خصوص همه مسائل از جمله «نواقص توافق هسته ای» به ما التماس می کنند. ما به بالاترین درجه تحریم ها نیاز داریم. بالاترین درجه محدودیت های هسته ای و بالاترین درجه حمایت بین المللی.»

این نماینده دموکرات کنگره آمریکا همچنین گفت: دولت دونالد ترامپ نباید توافق هسته ای ایران را پاره کند؛ توافقی که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در ازای محدودیت در برنامه های هسته ای ایران تصویب کرد. آمریکا باید مراقب از دست دادن حمایت کشورهای دیگر در خصوص (اقداماتش درباره) این توافق باشد. این کار باعث می شود اروپا از ما برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران حمایت نکند و بسیاری در نقاط مختلف جهان بگویند که از این پس ایران بدون محدودیت و بازرسی می تواند برنامه های هسته ای خود را از سر بگیرد.

شرمن در پایان با بیان اظهاراتی گستاخانه و فرافکنی در خصوص نقش ایران در منطقه مدعی شد: ما می توانیم بدون نام بردن از توافق هسته ای، بالاترین حد تحریم ها را علیه ایران اعمال کنیم و در این صورت حمایت اروپا را خواهیم داشت.

دونالد ترامپ حدود دو هفته پیش با مطرح کردن ادعاها و اتهاماتی پوچ و بی اساس علیه ایران، راهبرد جدید آمریکا درباره کشورمان را مشخص کرد و گفت پایبندی تهران به توافق هسته ای را تأیید نمی کند. بر اساس قانون، رئیس جمهور آمریکا باید هر 90 روز یکبار پایبندی ایران به توافق هسته ای را به کنگره اعلام کند. هم اکنون کنگره این کشور 60 روز فرصت دارد که در خصوص اینکه آیا دوباره تحریم های اقتصادی علیه ایران را اعمال کند یا خیر، تصمیم بگیرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین