پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:35 - 1396/08/03

متفاوت ترین خدمت رایگان برای زائران اربعین + عکس

شاید عجیب باشد ، اما حقیقت دارد؛ پیامی که در این چند روز در فضای مجازی و کانال های تلگرامی مبنی بر بازدید رایگان خودروی زوار اربعین دریکی از تعمیرگاه های تهران دست به دست می شود عین حقیقت است. بهانه ای که باعث می شود با محمدرضا صمدزادگان مسئول این تعمیرگاه که حالا عضو پویش مردمی خدمت به زوار اربعین شده است تماس بگیریم و با او از طرحی بگوییم که نامش را در دنیای مجازی سر زبان ها انداخته .

به گزارش کارگرآنلاین، این، داستان ارادات یکی از هموطنانمان به سالار شهیدان است؛ جوانی که تعمیرگاه اتومبیل دارد و از سه روز پیش با اجرای یک ایده ساده ، سعی کرده قدمی خیر در جهت کمک به زائران اربعین حسینی بردارد.

شما در تعمیرگاه تان بازدید رایگان خودروهای زوار اربعین را انجام می دهید؟
بله همین طور است.

چه هدفی از اجرای این طرح داشتید؟
من برای انجام این کار یک شعار دارم :" ما برآنیم که این ذکر جهانی بشود " و تنها انگیزه ام هم خدمت به زوار اربعین است. فکر می کنم هرکسی در هر شغل و حرفه ای که دارد اگر بخواهد می تواند در این زمینه قدمی بردارد.

این ایده چطور به ذهن تان رسید؟
از آنجایی که خودم هم 5 سال است این توفیق را پیدا می کنم که در این مراسم در عراق حضور داشته باشم، مهمان نوازی و خدمت رسانی مردم عراق به زوار امام حسین (ع) را بارها به چشم دیده ام. دیده ام که اینها هرکاری از دست شان بربیاید انجام می دهند. در همین مدت من بارها با خودم می گفتم این خدمت رسانی می تواند روی من و امثال من هم اثر داشته باشد به خاطر همین فکر کردم که خودم چه کاری می توانم در همین رابطه انجام دهم تا هم عشق و ارادتم را به امام حسین (ع) و اهل بیتش نشان دهم و هم به زائران این امام که عاشقانه این همه راه را برای زیارتش می روند خدمتی کرده باشم. همین جا بود که به فکر افتادم از امکاناتی که دارم و مهارتی که بلدم استفاده کنم. از طرف دیگر این اتفاق یعنی خرابی ماشین در سالهای گذشته برای چند نفر از دوستانم در مسیری که عازم عراق بودند اتفاق افتاده بود و اینها وقتی با ماشین شخصی در مسیر بودند به نحوی به مشکل خورده بودند چون مسیر طولانی است و باید ماشین آماده باشد. به خاطر همین فکر کردم که با اجرای طرح بازدید رایگان می توانم یک قدم کوچک در این زمینه بردارم.

چند روز است که اجرای این طرح را شروع کرده اید؟
از 30 مهر شروع کردیم و انشالله تا 14 آبان هم ادامه می دهیم .

چه افرادی به شما مراجعه می کنند؟
همه جور قشری در این مدت آمده اند، حتی اگر کسی تا فرودگاه هم بخواهد با ماشین خودش برود و از آنجا عازم نجف یا کربلا باشد باز هم ما این خدمات را به او ارائه می دهیم.

کسی که به شما مراجعه می کند باید سند و مدرکی مبنی بر اینکه مسافر کربلاست با خودش بیاورد؟
نه اصلا به سند و مدرک نیاز نیست. همانطور که کار ما دلی است ، حرف اینها هم برای ما سند است، همین که بگویند ما امسال زائر اربعین هستیم کافی است.

چه ماشین هایی بیشتر به شما مراجعه می کنند؟
همه جور ماشینی داریم از پراید تا انواع و اقسام ماشین های مدل بالا. مثلا همین دیروز صبح یک مزدا 3 برای بازدید پیش ما آمد .

خدمات رایگانی که ارائه می دهید شامل چه چیزهایی می شود؟
دیاگ می زنیم. بازدید رایگان شمع ، وایر ، تست ترمز ، جلوبندی ، باتری ، دینام ، استارت ، تسمه ها ، سیستم برقی و چراغ ها را داریم. همین طور به خاطر اینکه تقریبا زوار در فصل سرد وارد عراق می شوند، بازدید بخاری را هم انجام می دهیم.

چطور این خدمات را اطلاع رسانی کردید؟
اطلاع رسانی ما فقط از طریق کانال ها و گروه های اینترنتی بوده ، بیشتر هم در گروه های مذهبی گذاشتیم. کانال اصناف و بازاریان ناحیه شهید محلاتی هم این اطلاع رسانی را برای ما انجام داد. کلا در تلگرام و اینستاگرام این اتفاق افتاده است.


مردم هم از همین طریق شما را پیدا کرده اند؟
بله همه از طریق اینترنت به ما رسیده اند. جالب است خیلی ها وقتی خبر را می خوانند باز هم باور نمی کنند ، خودشان تماس می گیرند و می پرسند واقعا این خدمات بازدید رایگان است ، نکند ما به تعمیرگاه شما بیاییم و از ما هزینه بگیرید. ما هم به انها اطمینان می دهیم که این خدمات برای زوار اربعین رایگان است. همین اتفاق باعث شده با اینکه خودمان در منطقه پیروزی و بلوار ابوذر هستیم ، از نقاط شمالی و حتی غرب و شرق تهران هم مراجعه کننده داشته باشیم.

هزینه این کارهایی که به صورت رایگان انجام می دهید چقدر است؟
طبق نرخ اتحادیه در مجموع بین 120 تا 130 هزار تومان می شود.

اگر در این بازدید ها متوجه شدید ماشینی مشکل فنی دارد چه؟
ایرادهایش را به صاحب ماشین می گوییم ، بعد هم اختیار با خودش است می تواند ماشین را ببرد یک تعمیرگاه دیگر یا اینکه همینجا تعمیر کند . البته بازهم چون زائر کربلاست ما تعمیرات را هم با 50 درصد تخفیف برایش انجام می دهیم.

واکنش مردم چطور بوده؟
خیلی عالی. هرکسی آمده تشکر کرده و کلی دعای خیر برای ما کرده و همین دعای خیر زوار برای ما خیلی ارزشمند است.

امسال اربعین خودتان هم زائر کربلا هستید؟
بله ، انشالله امسال هم عازم هستم و همان چهارده آبان که طرح مان تمام می شود ، راه می افتم.

منبع: جام جم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین