پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:02 - 1396/08/03

رئیس شورای رقابت:

افزایش ۷ میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار

رئیس شورای رقابت خاطرنشان کرد: از درب کارخانه تا بازار مصرف، افزایش ۴۰۰ هزار تومانی طبیعی است، افزایش هفت میلیون تومانی برخی خودروها مثل رنوساندرو در چارچوب مقررات و دستورالعمل تنظیمی ما نیست و نظارتی بر آنها نیست.

به گزارش کارگرآنلاین، رضا شیوا در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در ایران سه نوع خودرو داریم، وارداتی، مونتاژی و ساخت داخل و آنچه حاشیه بازار داخلی نخواهد داشت خودروهای خانواده پراید و پژو هستند و شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت آنها را ارائه کرده است.

وی گفت: حداکثر مواقع، افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت می‌شود و این کاملاً معمولی است. ما فقط در مورد خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان اجازه ورود داریم.

شیوا در ادامه عنوان کرد: اگر خودرو برای ارائه داشته باشیم تقاضا افزایش نمی یابد، در کشور ما هر وقت عرضه کم می شود تقاضا افزایش پیدا می کند.

رئیس شورای رقابت گفت: در علم اقتصاد وقتی عرضه و تقاضا برابر نباشد نرخ منطقی هم بوجود نمی آید. در حال حاضر شرایط بگونه ای است که با کاهش واردات خودروهای خاص هرکس پولی دارد دلش می خواهد اقدام به خرید کند تا با رقم بالاتری بفروشد. 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین