پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:10 - 1396/08/06

مطالبات تأمین اجتماعی تا پایان سال به 155 هزار میلیارد تومان می‌رسد

سازمان تأمین اجتماعی در مرز بحران

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری از افزایش چشمگیر مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به بیش از 155 هزار میلیارد تومان تا پایان امسال خبر داد و گفت: مطالبات بیش از این است و برای عبور از بحران باید سالانه 1.5 میلیون شغل ایجاد شود.

به گزارش کارگرآنلاین، سیدعلیرضا حیدری، نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری از پیش‌بینی افزایش مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به بیش از 155 هزار میلیارد تومان تا پایان سال 96، خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون مطالبات بیش از 130 هزار میلیارد تومان است که تا پایان سال افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که علل افزایش مطالبات سازمان تأمین اجتماعی چیست، تصریح کرد: علت آن به روز شدن مطالبات سازمان تأمین اجتماعی با نرخ 20 درصد اوراق مشارکت است که با افزودن 26 هزار میلیارد تومان به رقم فعلی یعنی 130 هزار میلیارد تومان ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش‌بینی افزایش مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به بیش از 155 هزار میلیارد تومان در صورت ثبات مطالبات جاری سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود، افزود: اگر مطالبه‌ دیگری در سال جاری به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل شود، رقم به بیش از 155 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و  مطالبات بسیار بیش از این‌ها خواهد بود.

حیدری افزود: قطعا‌ً دولت بدهی جاری خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌کند و می‌توان پیش‌بینی کرد که مطالبات سازمان رقمی بیش از پیش‌بینی باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نسبت بیمه شدگان به مستمری‌بگیران گفت: سالانه 10 درصد مستمری‌بگیران اضافه می‌شود که تعداد آن بالغ بر 300 هزار نفر است، بنابر این سازمان تأمین اجتماعی در مرز بحران قرار داشته و برای عبور از آن باید سالانه یک میلیون و 500 هزار بیمه‌شده به سازمان تأمین اجتماعی اضافه شود و حق بیمه پرداخت کنند.

حیدری در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان سودآوری شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصادی کشور)، گفت: میزان سودآوری شستا پایین است و قابلیت ندارد که سهم خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند.

وی افزود: شستا با توجه به سودآوری پایین یکی از علت‌های موجود در مشکلات سازمان تأمین اجتماعی است و از طرف دیگر مقداری هم به عدم ایفای تعهدات دولت برمی‌گردد که به شکل تجمعی در حال افزایش است.
منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین