پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:00 - 1396/08/06

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب:

رهبر انقلاب فرمودند: «روضه» بهترین دانشگاه تربیتی اهل‌بیت(ع) است

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «روضه» بهترین دانشگاه تربیتی اهل بیت(ع) است. این کار برای این است که فرزندان از همان ابتدای کودکی به حضور در این محافل انس بگیرند و ترغیب شوند.

به گزارش کارگرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالحمید شهاب از سخنرانان و وعاظان کشور با اشاره به جایگاه روضه و اشک بر مصائب وارد شده اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) اظهار کرد: قدیم پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها با وجود اینکه پاهایشان درد می‌کرد و دیگر توان دوران جوانی را نداشتند، اما باز هم اصرار داشتند صبح‌ها دست فرزندان و نوه‌هایشان را بگیرند و به مجلس روضه اهل‌بیت(ع) بروند.

وی افزود: آنان حضور در مجالس اهل بیت(ع) را در این اوقات، ساعاتی بهشتی می‌دانستند و می‌گفتند اینکه صبح ابتدا چشمانمان با اشک بر امام حسین(ع) باز شود، بسیار زیبا و ارزشی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب یادآور شد: این یک فرهنگ زیبا و رایج در گذشته بود، در حالی که امروزه ممکن است برخی انسان‌ها این کار را یک رفتار جاهلانه بدانند.

* «روضه» بهترین دانشگاه تربیتی اهل‌بیت(ع)
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره به نکته مهمی اشاره کردند مبنی بر اینکه «روضه» بهترین دانشگاه تربیتی اهل بیت(ع) است، این کار برای این است که فرزندانمان از همان ابتدای کودکی در محافل و مجالس ذکر اهل بیت(ع) حضور داشته باشند، به حضور در این محافل انس بگیرند و ترغیب شوند. این فرهنگ نیاز است بار دیگر میان ما محبان و شیعیان احیاء شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب با تأکید بر اطاعت‌پذیری محبان از اهل‌بیت(ع) گفت: لبیک‌گویی ما به حضرات معصومین(ع) باید خروجی داشته باشد و باید آن را در عمل نشان دهیم. باید مطیع محض بود، همانگونه که خود حضرات معصومین(ع) مطیع محض خداوند بودند، لذا می‌توان گفت امروز به عنوان یک شیعه و محب، وظیفۀ اطاعت‌­پذیری نسبت به آن بزرگواران را داریم.

وی افزود: بعد از اطاعت، مرحله بعد این است که به جادۀ تقوا وارد شویم، به راستی تقوا ابواب خیر بسیاری را به روی انسان می‌گشاید و بسیاری از ناجوری‌ها را نیز از انسان دفع می‌کند.
تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین