پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:25 - 1396/08/06

جزئیات درخواست ایتالیا برای انگشت نگاری از دو نماینده مجلس ایران

در پی مطرح شدن سفر دو نماینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بازدید از سفارت ایران در این کشور مسئولان ایتالیا درخواست انگشت‌نگاری از دو نماینده را مطرح کردند و بدنبال این درخواست سفر ۲ عضو این کمیسیون تا کنون به تعویق افتاده است.

به گزارش کارگرانلاین، ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در ارتباط با نتیجه مذاکره مسئولان وزارت خارجه به مسئولان ایتالیا گفت: اقدامات توسط وزارت خارجه انجام می‌شود و احتمالا در روز سه‌شنبه به کمیسون جواب خواهند داد.

وی با اشاره به ادامه این روند توسط ایتالیا و ایستادگی بر مواضع خود جهت انگشت‌نگاری اظهار داشت: ما نماینده مجلس و دارای مسئولیت هستیم؛ امروزه در دنیا پز آمریکا، اروپا و فرانسه این است که دنیایی را قبول دارند که مردم بر آن حاکم باشند و اگر اصرار بر انگشت نگاری باشد به ایتالیا نخواهم رفت.

بیگی خواسته ایتالیا برای انگشت نگاری را توهین به جمهوری اسلامی، پارلمان و مردم ایران دانست و ادامه داد: تحت هیچ شرایطی زیر بار نخواهم رفت و بارها در کمیسیون عنوان شد که هدف از انگشت‌نگاری، تحقیر مجلس شورای اسلامی است مگر نگفته‌اند که دموکراسی را قبول دارند و مردم سالاری را، و مردم سالاری همان مجلس است؛ نماد و خانه ملت ایران در مجلس شورای اسلامی است و این توهین به مردم ایران است.

نماینده مردم دامغان درباه احتمال عمل متقابل ایران با ایتالیا عنوان کرد: شاید تا 10 سال دیگر هیچ یک از نمایندگان مجلس ایتالیا تصمیم برای انجام کاری به ایران را نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه سفر به ایتالیا بازدید از سفارتخانه‌های کشورمان و نیز تهیه گزارش از وضعیت آنها را شامل می‌شد، افزود : بعد از برجام سفارتخانه‌ها وظایف جدید در قالب اقتصاد مقاومتی دارند و باید فعال باشند و لذا یکی از بزرگترین خواسته‌هایمان از وزارت خارجه این است که سفارتخانه‌های ما از این شرایط رکود نجات پیدا کنند و مانند دیگر سفارتخانه‌ها در کنار اقدامات دیگر ، اقدامات اقتصادی نیز انجام دهند و باید تجار ما و سرمایه گذاران خارجی زیر پوشش وزارت خارجه قرار بگیرند.

بیگی ادامه داد: بزرگترین ابزار وزارت خارجه نیز سفارت‌خانه‌ها هستند و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصمیم گیری شد که به وضعیت آنها رسیدگی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این اقدام ایتالیا را حرکتی جدید دانست و گفت: قرار بود این سفر دو ماه پیش انجام شود، ایتالیا در برابر خواسته انگشت‌نگاری پاسخگو نیست و استنباط ما، توهین به جمهوری اسلامی است.

گفتنی است ابوالفضل حسن‌بیگی و محمد جواد جمالی دو عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس براساس مصوبه این کمیسیون قرار بود با سفر به کشورهای ایتالیا و قبرس از سفارتخانه‌های کشورمان در این دو کشور گزارشی از وضعیت آنها تهیه کنند.

منبع:جام‌جم آنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین