پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:00 - 1396/08/27

حقوق مهرماه بازنشستگان فولاد امروز واریز شد

با وجود اینکه قرار بود هفته گذشته حقوق مهر ماه بازنشستگان به حسابشان واریز شود امروز ۲۷ آبان ماه حقوق مهر ماه خود را دریافت کردند و هیچ برنامه مشخصی برای حقوق آبان ماه آنها وجود ندارد و تأخیر در حقوق بازنشستگان در حال حاضر یک ماهه است.

به گزارش کارگرآنلاین، 18 آبان ماه بود که اکبر نوروزی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد اعلام کرد: با دستور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری‌های انجام شده به ویژه هماهنگی‌های بین دستگاهی، حقوق مهرماه بازنشستگان فولاد تامین و تا اواسط هفته آینده به حساب بازنشستگان عزیز واریز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین پیگیری‌‌های لازم در سطح مسئولان اجرایی ذیربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت پرداخت حقوق و مطالبات ماه‌‌های آتی بازنشستگان فولاد از دولت با استناد به بند «پ» ماده 12 برنامه ششم توسعه این امور نیز درحال انجام است.

 با وجود اینکه قرار بود هفته گذشته حقوق مهر ماه بازنشستگان به حسابشان واریز شود امروز 27 آبان ماه حقوق مهر ماه خود را دریافت کردند و هیچ برنامه مشخصی برای حقوق آبان ماه آنها وجود ندارد و تأخیر در حقوق بازنشستگان در حال حاضر یک ماهه است.

یکی از مستمری‌بگیران صنعت فولاد در این باره گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات جاری اتفاق جدیدی نیست و  با این مشکل قدیمی همچنان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در میان بازنشستگان صنعت فولاد، مستمری شمار قابل توجهی در حداقل‌های قانونی است، افزود: علاوه بر مشکل پرداخت مستمری، در بحث استفاده از خدمات درمانی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم به طوری که هر روز شمار زیادی از بیمه‌شدگان این صندوق در درمانگاه‌های ملکی و طرف قرارداد با مشکل پذیرش روبرو هستند.

به گفته وی، درمانگاه  شبانه‌روزی فولاد در تهران به عنوان تنها مرکز مستقیم درمانی بازنشستگان به دلیل کمبود پزشکان متخصص و امکانات پزشکی، پاسخگوی نیاز مراجعان نیست.

این بازنشسته فولاد در بخش پایانی سخنان خود از صندوق بازنشستگی فولاد کشور  درخواست کرد؛ از دولت می خواهیم هرچه سریعتر مسئله تامین اعتبار مستمری و بحث درمان بازنشستگان را برطرف کنند تا بیش از این بازنشستگان و مستمری‌بگیران متضرر نشوند.

درهمین راستا چندی پیش «اکبر نوروزی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور به ایلنا گفته بود، بودجه‌ای که در سال 96برای بازنشستگان درنظر گرفته شده جوابگوی مطالبات بازنشستگان نیست. به همین دلیل هر ماه در بحث پرداخت  مستمری و ارائه خدمات درمانی و رفاهی به بازنشستگان دچار مشکل هستیم.

به گفته وی، در عین حال سازمان برنامه و بودجه همان حداقل بودجه‌ی اختصاص یافته را هنوز محقق نکرده و این مشکلات هر روز تکرار می‌شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین